Μελέτη: Υπερβολική παραγωγή θα “σκοτώσει” τους κατασκευαστές μπαταριών για αυτοκίνητα μέχρι το 2017! Συγκεκριμένα μόνο έξι με οκτώ παγκόσμιας διάθεσης κατασκευαστές θα επιβιώσουν σύμφωνα τους ερευνητές. Οι πρόσφατες αυτές μελέτες έδειξαν πως υπάρχει αρκετό λίθιο για ‘επιβιώσουμε’ την έκρηξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Από την άλλη όμως η μελέτη της εταιρίας στρατηγικών συμβούλων Roland Berger και Wolfgang Bernhart, ειδικών στους κινητήτες εναλλακτικών πηγών ενέργειας, λέει πως η αγορά τέτοιων μπαταριών οδηγείται σε στενωπό…
Η ζήτηση παραμένει μεγάλη…
Σπάνια θα ξεφυλλίσει κανείς περιοδικό αυτές τις ημέρες χωρίς να γεμίσει τα μάτια του με πληροφορίες για νέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από το επερχόμενο (;) ηλεκτρικό Prius, το Chevy Volt εως τη σέξι ηλεκτρική Porsche τα σχέδια είναι ουκ ολίγα για τα επόμενα χρόνια για τέτοια αυτοκίνητα…
Τα ‘επιθετικά σχέδια’ της βιομηχανίας και η μείωση του κόστους είναι κατά πάσα πιθανότητα αυτά που οδηγήσουν σε ένα μοντέλο παραγωγής που είναι αδύνατο να συντηρηθεί σύμφωνα με την Roland Berger. Η εταιρία προβλέπει πως το 2015 η δυνατότητα παραγωγής θα είναι για 2.6 οχήματα με ζήτηση για 0.82 εκατομμύρια ενώ το 2018 η ροή παραγωγής θα φτάνει τα 3 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.
Μέχρι το 2015, υπολογίζουν πως θα υπάρχει 200% υπερπαραγωγή μπαταριών, μια υπερπαραγωγή που ίσως γίνει χειρότερη καθώς οι κυβερνήσεις θα πιέζουν για πιο μεγάλες επενδύσεις.
Η έρευνα υπολογίζει πως το 2015 μια νέα τεχνολογία χημικής κατασκευής κελιών θα κοστίζει περίπου €50-100M ($65-135 εκατομμύρια δολλάρια), ενώ ένα νέο εργοστάσιο κατασκευής μονάδων καυσίμου με παραγωγή 100,000 χιλιάδων τεμαχίων θα κοστίζει €350M ($475M εκατομμύρια δολλάρια) για να φτιαχτεί.
Η εταιρία συμπεραίνει πάντως πως παρά τη μεγάλη παραγωγή με το σωστό μανατζάρισμα των πόρων θα είναι είναι εφικτό να μην πάθει η συγκεκριμένη βιομηχανία ζημία…