Εντάξει, τα καταφέραμε και βάλαμε μια 3D τηλεόραση σε κάθε σαλόνι. Και μετά τι;
Με το 3D να πλασάρεται επιθετικά και στους κινηματογράφους και στο σπίτι εμείς μια και κοιτάμε μακριά αναρωτιόμαστε το ‘μετά’…
Αν ακούσουμε τι έχει να πει η DreamWorks και ειδικά ο CEO της εταιρίας Jeffrey Katzenberg speak που μίλησε για πραγματική ‘έκρηξη’ στο 3D όταν δεν θα χρειάζονται γυαλιά, και έχοντας εις γνώσιν μας πως οι τιμές στην τεχνολογία 3D στις τηλεοράσεις θα έχουν φτάσει στο σωστό σημείο κάπου στο 2018 σίγουρα θα πρέπει να περιμένουμε πολύ μέχρι να έρθει το ‘μετά’…
Από την άλλη δεν είναι και κακό να ρίξουμε μια ματία στην κρυστάλλινη σφαίρα…
Και αυτό που βλέπουμε μέσα στο σφαίρα αυτή είναι ένα ισχυρό μείγμα παιχνιδιών, ταινιών και εικονικής πραγματικότητα…
Η ιδέα της PhaseSpace
Μια από τις πιο εντυπωσιακές επιδείξεις 3D που μπορεί να δει κανείς είναι από την εταιρία PhaseSpace. Η εταιρία επιτρέπει σε ηθοποιούς να φορούν στολές με ειδικούς αισθητήρες και να “μεταφράζονται οι κινήσεις τους σε πραγματικό χρόνο σε χαρακτήρες animation. Για να γίνει αυτή η δουλειά τυπικά χρειάζεται δαπάνη $1,000 με $10,000 το δευτερόλεπτο. Η λύση της PhaseSpace κοστίζει περίπου $10 το δευτερόλεπτο. Χωρίς να φτάνει την ποιότητα Avatar και παρότι θα χρειαζόταν λίγη δουλειά στο μοντάρισμα η ιδέα το ότι όλοι από εμάς θα μπορούνε να ‘μπαίνουν’ στις ταινίες ή κάποια στιγμή να δημιουργούμε 3D ταινίες με κάτι… ψιλά, δεν είναι και μικρό πράγμα.
Θα μπορούσαμε να δούμε και μια ‘συνδυασμένη’ λύση με ένα σύστημα ελέγχου που θα φορά κανείς στο κεφάλι για να κινεί κανείς το κεφάλι και τα χείλη του χαρακτήρα που ‘κινεί’ στο παιχνίδι. Τέρμα η πληκτρολόγηση κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού…
Αυτό που είναι πραγματικά συναρπαστικό με την παραπάνω τεχνολογία είναι οι “εικονικές κάμερες,” που είναι παρόμοιες με τα iPads. Αυτές επιτρέπουν στον σκηνοθέτη να κινείται στον χώρο να βλέπει σε αυτό το tablet και να βλέπει τον κόσμο των γυρισμάτων από όλες τις γωνίες. Μπορούμε να φανταστούμε για το μέλλον ακόμη και οθόνες σε κράνος με λειτουργία “εμπλουτισμένης πραγματικότητας” που θα συνδυάζουν τα σχέδια με το γύρισμα.
Τι λέει η DreamWorks
Η DreamWorks έχει παρουσιάσει μια νέας γενιάς τεχνολογία που της επέτρεψε να κινεί εικόνες υψηλής ευκρίνειας σε πραγματικό χρόνο. Ιστορικά οι animators που χρησιμοποιούν computer animation είχαν να δουλέψουν με δεκάδες ‘εργαλεία’ ελέγχου για να κινηθεί ένας χαρακτήρας. Στη συνέχεια η δουλειά του οπτικού ‘ντυσίματος’ του χαρακτήρα ήθελε να πάει σε τεράστιους υπολογιστές -render farms- για μια ημέρα ώστε να έχουμε το αποτέλεσμα που βλέπουμε σε ταινίες.
Νέα τεχνολογία από την Intel και την HP επιτρέπει στους σχεδιαστές να ξανά-φαντάζονται πως γίνεται αυτό και οι animators θα μπορούν να κινήσουν τον χαρακτήρα σε πραγματικό χρόνο. Μιλάμε για εκατομμύρια δολάρια μειωμένου κόστους παραγωγής και επιπλέον δυνατότητα να πειραματίζονται με περισσότερα πράγματα οι σχεδιαστές.
Οπότε και η τύπου-Avatar εμπειρία είναι εφικτή πιο εύκολα… i
Το Επόμενο Μεγάλο Πράγμα: Ταινίες που δημιουργεί το κοινό και HD παιχνίδια ‘Εμπειρίας’
Δεν είναι αποκλειστικές αυτές οι ιδέες και ήδη έχουμε δει τον γνωστό ηθοποιό William Shatner να δουλεύει σε κάτι που μοιάζει με Ταινία που κατασκευάστηκε από το κοινό με το myouterspace.com.
Όταν συνδυάζετε την ικανότητα να μεταφράζονται οι κινήσεις ενός ηθοποιού σε high-definition, animated, φωτορεαλιστικούς χαρακτήρες που θα κινούνται σε real-time-rendered περιβάλλοντα και στη συνέχεια το αποτέλεσμα να φαίνεται σε πραγματικό χρόνο καταλαβαίνεται πόσο συναρπαστικό είναι το μέλλον. Αν συνδυάζετε και το μείγμα gaming και ταινιών που έρχεται καταλαβαίνετε που οδηγείται η βιομηχανία του θεάματος μετά το Stereoscopic 3D…
Φυσικά η υπολογιστική ισχύς για την οποία μιλάμε συνδυασμένη με την φαντασία των ανθρώπων που εργάζονται σε μέρη όπως Disney, DreamWorks, Intel, HP, Sony είναι και η μεγάλη ευκαιρία για έναν νέο κόσμο περιπέτειας όπου ταινίες όπως το Avatar θα δείχνουν παιχνιδάκι.
Και βέβαια τα παιχνίδια… Και τι παιχνίδια περιμένουμε…