Αν το απαιτήσει η ζήτηση θα επενδύσει σε μελλοντικές γραμμές παραγωγής επίπεδων οθονών. Αυτή είναι η βασική είδηση από σημερινή συνέντευξη του Sony Chief Financial Officer, Nobuyuki Oneda στην “The Wall Street Journal” σήμερα.
Το σχέδιο αφορά σύμπραξη με τη Samsung Electronics με την οποία υπάρχει ήδη συνεργασία. Στη συνέντευξη τόνισε πως φέτος περιμένει να είναι ‘σφιχτή’ η τροφοδοσία της αγοράς με τηλεοράσεις ενώ εκτιμά πως η Sony θα φτάσει τους στόχους της, να έχει δηλαδή αύξηση 60% στις πωλήσεις με το νούμερο να φτάνει τα 25 εκατομμύρια τεμάχια μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους, τον Μάρτιο του 2011.
Μετά από δύο χρόνια στο ‘κόκκινο’ εξαιτίας της εκτεταμένης αναδιοργάνωσης και των ζημιών στο τμήμα των τηλεοράσεων η Sony περιμένει να επιστρέχει στα κέρδη αυτό το χρόνο.
Τα… κρυφά ατού
Εκτός των tv η εταιρία εστιάζει και σε νέα προϊόντα στα οποία συμπεριλαμβάνεται μια αντι-iPad συσκευή σύμφωνα με τον κο Oneda, που τον Ιούνιο θα είναι… συνταξιούχος αφού μετά από 41 χρόνια στη Sony αποσύρεται από την ενεργό δράση.
Πάντως η ιαπωνική εταιρία δεν θα επενδύσει άμεσα σε άλλο εργοστάσιο μετά από τις επενδύσεις σε δύο εργοστάσια έβδομης και όγδοης γενιάς με τη Samsung και ένα δέκατης γενιάς με τη Sharp.
Να θυμήσουμε πως ο Howard Stringer, Διευθύνων Σύμβουλος της Sony, ταξίδεψε την Δευτέρα στη Σεούλ για να συναντηθεί με το Νο1 της, Samsung κο Lee Kun-hee. Αν και οι δύο εταιρίες αρνήθηκαν να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες πηγές ανέφεραν πως η συνάντηση αφορούσε και την επένδυση S-LCD αλλά και άλλες περιοχές συνεργασίας.
Η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου για επίπεδες οθόνες LCD είναι μια απίστευτα δαπανηρή επένδυση με το κόστος για ένα νέο εργοστάσιο να φτάνει “… αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια”. Παρόλαυτά η αγορά είναι σε έκρηξη αφού σύμφωνα με την DisplaySearch θα έχουμε 24% αύξηση στις πωλήσεις το 2010.
Λογικό λοιπόν όλοι ο μεγάλοι παίκτες του χώρου να αγωνίζονται να βρούν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην παραγωγή και την διάθεση στην αγορά.
Μια γεύση από τα μέλλοντα…
Η δε Sony φαίνεται πως έχει μεν το ένα μάτι σε αυτές τις ισορροπίες αλλά έχει τρόπον τινά ‘αποφασίσει’ να γίνει και… Apple σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων αφού όπως είπε και ο κος Oneda στην WSJ “το iPad αντιπροσωπεύει μια νέα κατηγορία προϊόντων που είναι μια ελαφρά διαφορετική από την υπάρχουσα των e-reader”.
Οι κατηγορίες Vaio, συσκευές videogame και κινητά τηλέφωνα είναι κατηγορίες στις οποίες επενδύει η ιαπωνική εταιρία είπε ο Oneda προσθέτοντάς πως “…το ερώτημα είναι πως να συνδυάσει κανείς τα προϊόντα αυτά σε μια ελκυστική προσωπική συσκευή”.
Αν ο mr. Oneda που πρωτοδούλεψε για τη Sony το 1969 τα λέει αυτά είμαστε σίγουροι πως… κάτι ψήνεται.