Σε πλήρη εξέλιξη το Σαλόνι του Παρισιού για το 2010 με τα… ‘ηλεκτροποιημένα’ οχήματα να είναι το καυτό θέμα συζήτησης. Την Παρασκευή το IBE battery electric vehicle (BEV) concept αυτοκίνητο φανερώθηκε στο κοινό και είναι η προσπάθεια της Seat να δει πως είναι το… νερό στην νέα hot κατηγορία.
Το όχημα σχεδιάστηκε από τον Ισπανό κατασκευαστή που παράγει κάπου 400.000 οχήματα το χρόνο και είναι ένα 2+2 συμπαγές σπορ αυτοκίνητο με τολμηρή σχεδίαση. Το αυτοκίνητο διαφημίζεται ως ιδιαίτερα αποδοτικό με περίπου 130 χιλιόμετρα αυτονομία χάρη σε ένα 18 kWh ηλεκτρικό πακέτο – συγκριτικά τα 160 χιλιόμετρα με μια φόρτιση θα πετυχαίνει χάρη σε 24 kWh το Nissan 2011 LEAF BEV. Η αποδοτικότητα φιλοδοξούν οι Ισπανοί πως θα αυξηθεί με το χαμηλό βάρος των 1100 κιλών.
Στις επιδόσεις έχουμε 10 δευτ. για τα 100χλμ/ώρα και τελική 160χλμ/ώρα ενώ συνολικά έχουμε 108 ίππους και 148 λίβρες ροπής ενώ για το ζήτημα της εμπορικής διάθεσης, η SEAT δεν έχει ανακοινώσει αν το “super-compact sports coupe for urban mobility in the near future” της θα το βγάλει στις εκθέσεις και πόσο…
Το σίγουρο είναι πως με τα Chevy Volt EV (PHEV), Nissan LEAF EV (BEV), Ford Focus EV (BEV), Toyota Prius EV (PHEV) αλλά και το Tesla Model S (BEV) μεταξύ άλλων, αρχίζει να γίνεται μια νέα ‘αγορά’…
Στο εμπορικό κομμάτι η ισπανική εταιρία ανακοίνωσε μετά την Volkswagen τα δικά της EcoMotion μοντέλα με μεγάλη αυτονομία και χαμηλούς ρύπους – low greenhouse gas (GHG) emissions. Το TDI 1.2 L Ibiza για παράδειγμα ‘δηλώνει’ 70 μίλια/γαλόνι με 75 ίππους και σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας από Φρενάρισμα.