Αποθήκη με αδιάθετα ηλεκτρονικά; Όχι εμείς…
Σε συνέντευξη στη Wall Street Journal ο κύριος Chief Financial Officer της Sony, ο mr Masaru Kato είπε πως η εταιρία σχεδιάζει να διατηρήσει στενό έλεγχο στα αποθέματα της στο κρίσιμο κομμάτι προς το τέλος της χρονιά…
Ο κος Kato δήλωσε πως ο Ιάπωνας κολοσσός δεν θέλει να κάνει επιλογές “περιπέτειας” στην αλυσίδα προμηθευτών της και τόνισε πως ένα σημείο δυσκολίας είναι η “…αδύναμη οικονομία” στη Νότια Αμερική όπου η εταιρία πιστεύει πως οι πωλήσεις τηλεοράσεων έχουν φτάσει σε ένα πλατό για την ώρα .
Και η Sony αλλά και οι αντίπαλοι της με κύριες τις Samsung Electronics Co. και LG Electronics Inc., έχουν ήδη πει πως περιμένουν σκληρό πόλεμο τιμών αυτή τη σεζόν επειδή πολλοί κατασκευαστές έχουν ‘καθίσει επάνω’ σε μια μεγάλη αποθήκη.
Η με έδρα το Tokyo Sony βασίζεται σε ένα δυνατό τρίμηνο Οκτώβρη-Δεκέμβρη με στόχο να πουλήσει 25 εκατομμύρια τηλεοράσεις υγρών κρυστάλλων, αύξηση 60% σε σχέση με έναν χρόνο πριν για το παρόν οικονομικό έτος. Ο κος Kato από την άλλη που ανέλαβε την θέση του τον Ιούνιο είπε πως δεν θα κυνηγήσει τον στόχο μόνο για να πάρουν σάρκα και οστά αυτοί που αριθμοί.
“Αν δεν βρούμε καταναλωτές για ότι κατασκευάζουμε, τότε δεν θα το κατασκευάσουμε,” είπε ο κος Kato.
Στον… χορό της παγκόσμιας κρίσης η Sony εφαρμόζει σκληρό έλεγχο αποθεμάτων για να αποφύγει τις έντονες εκπτώσεις και το ‘σκότωμα’ προϊόντων που δεν έχουν πουληθεί. Έτσι για παράδειγμα μείωσε τις ημέρες ‘ανακύκλωσης’ των αποθεμάτων της στο τρίμηνο Οκτώβριος-Δεκέμβριος σε 38 ημέρες από 61 έναν μήνα πριν: με άλλα λόγια στόχος της εταιρίας είναι κάθε προϊόν να μην μένει πάνω από 3οκάτι ημέρες στο ράφι…
Αυτή είναι μια διαφορετική προσέγγιση αφού ιστορικά οι εταιρίες ετοιμάζουν… στρατηγικό απόθεμα για το επόμενο διάστημα. Όσο για την επίδραση του σκληρού γιεν για όλες της Ιαπωνικές εταιρίες, η εταιρία σχεδιάζει να… απαλύνει τις επιπτώσεις μεταφέροντας πολλές back-office λειτουργίες και υπηρεσίες τεχνολογίας σε Κίνα και Ινδία.