Μια νέα υπηρεσία messaging άρχισε να λανσάρει το Facebook την Δευτέρα που μπορεί να αλλάξει το πως χιλιάδες άνθρωποι χρησιμοποιούν e-mail — και να κλέψει δολάρια διαφήμισης από τη Google.
Η νέα υπηρεσία είναι μέρος ενός “τιτάνιου πολέμου,” λέει ο Matt Cain, αναλυτής της Gartner.
Το Facebook ξεκίνησε να προσφέρει σε μερικές χιλιάδες μέλη του στις ΗΠΑ τη δυνατότητα να έχουν e-mail διευθύνσεις με ένα user name και το @facebook.com. Θα χρειαστούν μερικοί μήνες μέχρι ο γίγαντας του social-networking να δώσει τη δυνατότητα στα 500 εκατομμύρια των μελών του.
Η υπηρεσία Messages ενσωματώνει τις επικοινωνίες του Facebook communications — e-mail, text και chat — σε ένα “social in-box”. Το Facebook λέει πως μέλη του θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε διαδικασίες ελέγχου (privacy controls) για να μπλοκάρουν ανεπιθύμητα μηνύματα ενώ θα αστυνομεύει αυστηρά το spam. Αρχεία όπως κείμενα, φωτο και βίντεο θα μπορούν να είναι συννημμένα.
Αντίθετα με άλλες υπηρεσίες το Facebook δεν θα έχει subject lines στα μηνύματα.
“Δεν είναι e-mail killer,” είπε ο Facebook CEO κος Mark Zuckerberg στην press conference στο San Francisco. “Είναι σύστημα messaging system με e-mail.”
Καλά, και ένα μαχητικό είναι εργαλείο για αεροψεκασμούς…
PS Το Facebook θα βγάλει $1.3 δις από διαφημίσεις φέτος, ποσό διπλάσιο από πέρυσι σύμφωνα με το eMarketer.