Πόσο;!

Κι όμως το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα θα φτάσει στο αστρονομικό νούμερο των 1.4 δισ. ευρώ φέτος με αύξηση που καταγράφεται στο 75% συγκριτικά με το 2009!

Ναι, από τον τζίρο των 0.8 δισ. ευρώ φτάνουμε στο 1.4 δισ. με ετήσιο όρο αγορών ανά online καταναλωτή τα 1.500 ευρώ…

Βασικά στοιχεία που εξάγουμε από ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα είναι… φρέσκια και αφορά την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2010 σε 1.106 online Ελληνες καταναλωτές με τα αποτελέσματα να βγαίνουν δημόσια στο ετήσιο συνέδριο για το «Ηλεκτρονικό εμπόριο και Internet» που οργανώνουν το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής της ΕΕΔΕ και το ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Heaney Internet user μας… βγαίνει όμως και ο Έλληνας online καταναλωτής αφού το 37% το χρησιμοποιεί πάνω από 30 ώρες της εβδομάδα ενώ εκτός από e-mail, αναζήτηση ειδήσεων κ.α οι online καταναλωτές εστιάζουν στο Facebook (42%), την ανάρτηση / ανάγνωση blogs (31%), το chat / instant messaging (21%), και τη συμμετοχή σε οnline συζητήσεις / forums (23%).

Τι αγοράζουν;

Στην κορυφή hardware και software (63%), ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), βιβλία (32%) και ξενοδοχεία (32%). Από την άλλη ανεβαίνουν και οι ηλεκτρικές συσκευές (26%), η ένδυση και υπόδηση (21%) αλλά και η… ομορφιά – καλλυντικά (10%).

Φαίνεται πάντως πως η ελληνική ηλεκτρονική αγορά είναι πλέον ώριμη αφού το 51% αγόρασαν online πάνω από 5 φορές το πρώτο εξάμηνο του 2010 ενώ ο ετήσιος μέσος όρος αξίας αγορών ανά online καταναλωτή κυμαίνεται στα 1.500 ευρώ. Γιατί αγοράζουν; ευχρηστία (76%), ασφαλείς τρόποι πληρωμής (69%) και μεγάλη γκάμα προϊόντων (65%)…

Γιατί δεν κάνουν online αγορές; εμπιστοσύνη (85%), συνήθεια (56%) και πιστωτική κάρτα (30%)….

Ααα, να μην ξεχάσω και τον ηλεκτρονικό τζόγο: ποια κρίση;! η συνολική αξία της αγοράς αυτής να ανέρχεται το 2010 περίπου στα 300.000.000 ευρώ. Βάλαμε και μηδενικά για να δείτε την… αρρώστια μας!