H Boeing ανακοίνωσε πως το νέο της αεροσκάφος, το 747-8 Intercontinental, το μακρύτερο επιβατικό αεροσκάφος στην ιστορίας, αναμένεται να κάνει την πρώτη του πτήση την Κυριακή.
Ο γίγαντας της αεροναυπηγικής, παρουσίασε στο κοινό πριν λίγες ημέρες το νέο της δημιούργημα που πέρασε τις τελευταίες δοκιμές προσομοίωσης. Τις επόμενες ημέρες δε, το σκάφος θα υποβληθεί σε “τελικές δοκιμές ετοιμότητας,” ενώ θα λάβει και τα κατάλληλα έγγραφα από την ΥΠΑ της Αμερικής – η U.S. Federal Aviation Administration, όπως λέει η Boeing. Αν όλα πάνε καλά και με τον καιρό, το αεροσκάφος θα πετάξει για πρώτη φορά γύρω στις 10 π.μ την Κυριακή, τοπική ώρα.
Αν το πετύχει η εταιρία αυτό, θα έχει καταφέρει να πετύχει την πρώτη πτήση σε λιγότερο από έναν μήνα από την παρουσίαση, πολύ πιο γρήγορα από το 787 Dreamliner, που παρουσιάστηκε στις 8 Ιουλίου του 2007 αλλά εκτέλεσε την πρώτη του πτήση στο 15 Δεκεμβρίου του 2009 (!). Η έκδοση cargo του 747-8 βρέθηκε στον αέρα στις 8 Φεβρουαρίου του 2010.
Η Boeing ονομάζει το 747-8 ως την επόμενη γενιά του πιο iconic αεροσκάφους της και ως το πιο οικονομικό αεροσκάφος που έχει βάλει ποτέ σε παραγωγή, κυρίως χάρη στη νέα πτέρυγα που είναι ο κύριος… ‘ένοχος’ για την καλύτερη αεροδυναμική.
Φυσικά με “fly-by-wire” συστήματα πτήσης όπως το 787 Dreamliner, ενώ όλη η δομή της πτέρυγας είναι 1.400 λίβρες ελαφρύτερη από εκείνη του τελευταίας γενιάς 747-400.
Τέσσερις νέοι κινητήρες General Electric GEnx 2B είναι 16% πιο οικονομικοί ανά θέση από το 747-400 και 11% πιο οικονομικοί από το Airbus A380.
Προφανώς η Boeing χρησιμοποίησε εξωτικά υλικά στην κατασκευή για να είναι ελαφρύτερη με τα νέα κράματα αλουμινίου αλλά και συνθετικά υλικά να βοηθούν στο ‘πακέτο’ όπως και οι κινητήρες GEnx και η πτέρυγα.
Το 747-8 Intercontinental σχεδιάστηκε να μεταφέρει 467 επιβάτες σε τρεις κατηγορίες με αυτονομία 8.000 ναυτικά μίλια. Θα ταξιδεύει με μέγιστη ταχύτητα top Mach 0.86, ενώ το εμπορικό μοντέλο ταξιδεύει με Mach 0.845.