Με εξαίρεση το αστρονομικής τιμής βομβαρδιστικό Β-2, οι σχεδιάσεις ‘ιπτάμενης πτέρυγας’ δεν έχουν… απογειωθεί!
Γιατί; σε σύγκριση με την παρούσα σχεδίαση που μπορεί να περιγραφεί ως ‘σωληνάριο με φτερά’ (…) ένα αεροσκάφος που θα αποτελεί ιπτάμενη πτέρυγα είναι πιο αποδοτικό και οικονομικό.
Για να βοηθηθούν όσοι σχεδιάζουν τα μελλοντικά αεροσκάφη ιπτάμενης πτέρυγας τη Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής – German Aerospace Center (DLR), εκτελεί δοκιμαστικές πτήσεις για να μελετήσει τα πτητικά χαρακτηριστικά τέτοιων αεροσκαφών και με την ονομασία ιπτάμενος “χαμαιλέοντας”.
Το επονομαζόμενο DLR Advanced Technologies Testing Aircraft System (ATTAS) αεροσκάφος δοκιμών μοιάζει με ένα συμβατικό αεροσκάφος αλλά έχει τοποθετηθεί επάνω του ειδικός εξοπλισμός (hardware) και λογισμικό (software) που δίνει πτητικά χαρακτηριστικά ενός άλλου αεροσκάφους.
Εκτός από μηχανικά χειριστήρια το ATTAS έχει και ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου για να αλλάζει ο επιστήμονας εν πτήσεις το πως συμπεριφέρεται: ουσιαστικά αντί να το ‘φτιάξουν’ το αεροσκάφος κάνουν ένα κανονικό να συμπεριφέρεται όπως η ιπτάμενη πτέρυγα!
Αν και το ATTAS έχει λοιπόν κανονική άτρακτο και φτερά οι ερευνητές του DKR προσομοιώνουν ήδη ένα μοντέλο πτήσης που αναπτύχθηκε από το πρόγραμμα της Ε.Ε NACRE (New Aircraft Concepts Research).
Αυτό που προσομοιώνεται είναι μια τριγωνική άτρακτος με δύο κάθετους σταθεροποιητές, τέσσερις κινητήρες και δυνατότητα μεταφοράς 750 επιβατών σε μακριές πτήσεις. Η προσομοιασμένη πτέρυγα θα έχει μήκος 100 μέτρα, πλάτος 65 μέτρα και μέγιστο βάρος απογείωσης 700 τόνους.
Θετικές οι πρώτες δοκιμές: “το πρώτο τεστ επιβεβαίωσε της υποθέσεις μας,” είπε ο Leibling και εμείς περιμένουμε περισσότερα για τα επιβατικά του μέλλοντος μας….