Μήπως το ιδανικό όχημα για τα ελληνικά νησιά, το ελληνικό καλοκαίρι και με ‘πράσινη’ αισθητική και οικολογικό μήνυμα; Αν βρεθεί κανείς να απαντήσει στο ‘γιατί’ δεν κατασκευάζουμε στη χώρα μας τέτοια σκάφη πρώτοι, θα τον χειροκροτήσουμε…
Και μετά το… μήνυμα εκνευρισμού και – δημιουργικής – ζήλιας, ας δούμε το 24 μέτρων με 10.5 μέτρα πλάτος σκάφος που μπορεί να μεταφέρει 150 επιβάτες Eco Slim..
Το καταμαράν αυτό παράγει μικρότερο ίχνος διοξειδίου του άνθρακα από οχήματα πολύ μικρότερα για δύο λόγους: έχει ηλεκτρικούς κινητήρες που λαμβάνουν την ισχύ τους από πλειάδα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και δεύτερον είναι σχεδιασμένο αεροδυναμικά ώστε να ‘σχίζει’ με την ειδική του καρίνα εύκολα το νερό. Κατασκεύασμα των ισπανικών ναυπηγείων Drassanes Dalmau, παρουσιάστηκε στις 31 Μαρτίου.
Το Eco Slim κινείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ που λαμβάνουν την ισχύ τους από 90 μπαταρίες. Οι μπαταρίες φορτίζονται από δύο ανεμογεννήτριες που υπάρχουν πάνω στο σκάφος, μια σειρά από 40 ηλιακά πάνελ που έχουν τοποθετηθεί πάνω στο σκάφος, και/ή μια γεννήτρια πετρελαίου.
Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης ρυθμίζει τις πηγές και η πρόσβαση σε αυτή γίνεται μέσα ενός συστήματος με δύο οθόνες απλά, με αφή, σαν να χειρίζεσαι ένα videogame! Για να λειτουργεί αυτόνομα και το σύστημα διαχείρισης ενέργειας και το σύστημα πλοήγησης έχουν δική τους μπαταρία και μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ισχύος 2 kW – για να μην μείνεις μεσοπέλαγα…
Όσο για την καρίνα του, το Eco Slim έχει μια κατασκευή όπου αυτή έχει κατασκευαστεί σε δύο μέρη και αυτά έχουν κολληθεί μαζί -σύστημα που ονομάζεται vacuum infusion system. Αυτές οι καινοτομίες έχουν σαν αποτέλεσμα το σκάφος να είναι – όπως ισχυρίζεται η ισπανική εταιρία, με το μισό βάρος από κανονικό σκάφος. Η δε υδροδυναμική σχεδίαση προσφέρει και 20% λιγότερη αντίσταση στο νερό.
Δεν θα… πετάει!
Σε αντίθεση με σκάφη που υπόσχονται και ecoχαρακτήρα και ταχύτητα, το Eco Trim μπορεί να ταξιδεύει με 6 ή 7 κόμβους και ‘τελική’ τους 12 κόμβους ενώ οι μπαταρίες φορτίζουν σε 90 λεπτά.
Ο θόρυβος ουσιαστικά ανύπαρκτος και τώρα γυρνάμε στο ερώτημα της εισαγωγής…