Ναι, για άλλη μια φορά μια ιδέα από το “Minority Report”. Διαφημιστικές ταμπέλες στον δρόμο, τα γνωστά billboard δηλαδή, που θα δείχνουν αυτό που θέλει ο κάθε ένας που τις κοιτά. Ουσιαστικά μια ιδέα που έχει πλέον ευρύτατη εφαρμογή στην online διαφήμιση αλλά μια μικρή εταιρία σκέφτεται να την εφαρμόσει και κανονικά…
Ονομάζεται Immersive Labs και έκανε επίδειξη της τεχνολογίας των έξυπνων billboard στη Νέα Υόρκη και συγκεκριμένα σε ένα ειδικό μίνι-συνέδριο που ονομάζεται TechStars‘ Demo Day την περασμένη εβδομάδα. Το νέο software συνδυάζει την ανάλυση των βίντεο (video analytics) με παράγοντες που έχουν σχέση με το περιβάλλον και τα Twitter και Foursquare από τα οποία αντλείται πληροφόρηση για να αποφασιστεί ποια η καλύτερη διαφήμιση για να δείχνει μια ψηφιακή γιγαντοαφίσα τη δεδομένη στιγμή.
Αν για παράδειγμα ένας νεαρότερος κοιτά τη διαφήμιση, το billboard θα γνωρίζει να δείξει έναν αφρό ξυρίσματος αντί για μια διαφήμιση για μια κρέμα νυχτός για γυναίκα. Αν δεδομένα από το Twitter ή το Foursquare δείχνουν πως είναι σε εξέλιξη αγώνας στην περιοχή, μπορεί να δείξει μια διαφήμιση για αθλητικά παπούτσια αντί για μια διαφήμιση τράπεζας.
Η τεχνολογία video analytics της Immersive Labs δεν είναι φυσικά κάτι νέο. Πολλά ψηφιακά billboard έχουν web cam που αντιλαμβάνονται το φύλλο και την ηλικία εκείνου/ης που κοιτά αλλά και για πόσο χρόνο κάθεται κανείς μπροστά τους. Μέχρι σήμερα οι διαφημιστές χρησιμοποιούν τα δεδομένα για να εκτιμήσουν την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων και να αλλάζουν ίσως τις θέσεις.
Η συγκεκριμένη εταιρία έχει ως καινοτόμο ιδέα το ότι πραγματικά αλλάζει και η διαφήμιση άμεσα ενώ το software έχει και ‘ευφυΐα’ αφού μαθαίνει τι δουλεύει και με τον χρόνιο βελτιώνει τις αλλαγές.
Σε μια δοκιμή που έγινε σε κατάστημα Boulder Prana στις ΗΠΑ, οι αλλαγές στις διαφημίσεις είχαν σαν αποτέλεσμα 60% βελτίωση στο πόσο περισσότερο τις κοιτούσαν οι ‘πελάτες’ με μέτρηση που έγινε με το σύστημα video analytics. Ετοιμάζονται δε και άλλες πιλοτικές εφαρμογές σε τοποθεσίες όπως το αμερικανικό αεροδρόμιο JFK International . Ο δε CEO της εταιρίας, κος Jason Sosa αναμένει να υπάρχει το τελικό προϊόν έτοιμο σε τρεις με έξι μήνες όπως λέει στο mashable.
Εντυπωσιακή όσο και ελαφρώς τρομακτική εξέλιξη…