Το να μπορείς να πληκτρολογήσεις τη διεύθυνση ενός website είναι από τα πιο βασικά στοιχεία που περιμένει κανείς σήμερα από έναν web browser σήμερα…
Από την άλλη και η URL μπάρα και ο σκοπός της αναθεωρείται ταυτόχρονα από την Google αλλά και τη Mozilla στους Chrome και Firefox. Στην επόμενη δε μεγάλη αναβάθμιση των web browsers θα υπάρχει επιλογή να κρυφτεί η URL μπάρα. Αργότερα δε είναι αναπόφευκτο πως η URL μπάρα θα γίνει αυτό που πρέπει να γίνει: ένα μόνο εργαλείο.
Ο Chrome ήταν πάντα ένας μινιμαλιστικός web browser που το 2008 όταν λανσαρίστηκε δεν άρεσε στους περισσότερους αλλά από τα μέσα του 2010 η Google άλλαξε το Chrome UI και βελτίωσε τη menu μπάρα – από τον Chrome 6.
Τώρα και η Mozilla και Microsoft ακολούθησαν το νέο trend και ουσιαστικά έχουμε τη πιο δραματική αλλαγή που έχουμε δει στου web browser από την εφεύρεση τους το 1993 και μετά…
Ταξίδι στο χρόνο…
Αν πάμε πίσω, ο Mosaic ένας web browser που βγήκε στον κόσμο των υπολογιστών πριν από 18 χρόνια από επιστήμονες του NCSA δημιουργήθηκε όταν ο κύριος στόχος του browser ήταν η πλοήγηση. Ο δε πρώτος Mosaic browser είχε δύο URL μπάρες. Το πρώτο πεδίο είχε τον τίτλο του εγγράφου και το δεύτερο ήταν η URL μπάρα που είναι ένα από τα λίγα στοιχεία που έμειναν από το αρχικό UI…
Τάσης για το 2011…
Μετά το ΄καθάρισμα’ του UI στον Chrome το 2010, φαίνεται λοιπόν πως η πρώτη φορά που η ιδέα για ακόμη πιο ‘καθαρό’ περιβάλλον. Οι εκδόσεις Canary του Chrome 13 το κάνουν. Όταν κανείς το επιλέξει μπορεί να κρύψει τη μπάρα URL με μια επιλογή στο tab context menu. Ένα κλικ σε ένα tab αποκαλύπτει τη URL μπάρα.
Αυτό εξαφανίζεται όταν το mouse pointer απομακρυνθεί και ο χρήστης δεν αρχίσει να πληκτρολογεί. Η Google λέει πως η εξαφάνιση της toolbar δίνει στους web designers 30 περισσότερα pixel για να δουλέψουν – σημαντικό σε μικρότερες οθόνες και netbooks
Τέλος στο ‘πληκτρολογήστε εδώ τη διεύθυνση του site;’ Μπορεί και ναι…