Gadgetfreak :: Not Just Tech
military / aviation

EADS VoltAir – το πλήρως ηλεκτρικό αεροσκάφος του μέλλοντος…

Στο φετινό Σαλόνι του Παρισιού αυτό που έκανε σίγουρα αίσθηση ήταν το ZEHST. Ένα concept σχεδιαζόμενο αεροσκάφος hypersonic που θεωρητικά θα μπορεί να μεταφέρει επιβάτες από το Τόκιο στο Λονδίνο σε λιγότερο από 2.5 ώρες μέχρι το 2050.

Δίπλα όμως στο ZEHST, που έχουμε ήδη δει, υπήρχε και μια άλλη σχεδίαση της EADS, ένα σχέδιο που έχει πιο κοντινό χρονοδιάγραμμα. Το VoltAir είναι μια πρόταση για ένα πλήρως ηλεκτρικό αεροσκάφος που μπορεί να πετά σε 25 χρόνια από τώρα.

Το VoltAir θα πετά χάρη σε νέας γενιάς μπαταρίες λιθίου-αέρα και δύο αποδοτικούς κινητήρες ηλεκτρικής φύσης. Αυτοί δίνουν την ισχύ τους σε δύο προπέλες στο πίσω του αεροσκάφους. Με μια κατασκευή ελαφριά από προηγμένα συνθετικά υλικά και χαμηλό βάρος, θα είναι, επιπλέον, πολύ αθόρυβο αεροσκάφος.

Οι μπαταρίες του VoltAir θα βρίσκονται στο μπροστά τμήμα και στο κάτω μέρος και θα τις εγκαθιστά κανείς εύκολα, όπως βάζει τις αποσκευές. Η επαναφόρτιση θα γίνεται έξω από το αεροσκάφος και θα αλλάζουν όπως και σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό μειώνει την καθυστέρηση αλλά και το βάρος αφού τεχνικά θα έχουμε λιγότερα εξαρτήματα πάνω στο αεροσκάφος.

Φυσικά ο λόγος για τον οποίο τα αεροσκάφη όπως αυτό δεν… γεμίζουν τους ουρανούς, είναι πως σήμερα οι μπαταρίες δεν είναι φτιαγμένες από υλικά που περιγράφονται ως high-temperature superconducting (HTS). Η EADS από την άλλη βλέπει πιθανή λύση για όλα αυτά κάποια υλικά που μπορούν να λειτουργήσουν ως υπεραγώγιμα – μηδενική αντίσταση σε ηλεκτρικό φορτίο.

Τα υλικά HTS θα έχουν θέση μέσα στο VoltAir και μάλιστα με την όλη κατασκευή ο μόνος ‘ρύπος’ θα είναι το άζωτο.

Με την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, το VoltAir που έχει και ως σχεδίαση το μικρότερο πάχος ατράκτου, θα μπορεί να έχει την ιδανική πτήση…

Related posts

Οι γαλλικές ΕΔ στην εποχή των Drone

gadgetfreak
4 years ago

Έλληνες και Γάλλοι στην άσκηση VOLFA 2022

gadgetfreak
2 years ago

Δεν βγαίνει στη… σύνταξη ο γερόλυκος των αιθέρων…

gadgetfreak
14 years ago
Exit mobile version