Παρουσίαση στη Φρανκφούρτη. Πρώτη επίσημη εικόνα για μια νέα σειρά αυτοκινήτων που κανείς δεν περίμενε πως θα δει να δημιουργούνται. Πραγματικό μεγάλο το τόλμημα για μια σειρά hi end ηλεκτρικών οχημάτων, με υψηλό κόστος και κάτω από τη σκεπή της BMW.

Τα πρώτα δύο μοντέλα θα είναι το i3 και το i8. Επισήμως, δύο αυτοκίνητα αμιγώς ‘πράσινα’ και όμοια περισσότερο με’concept’ πρωτότυπα παρά με κανονικά παραγωγής.

i3

Σας έχουμε μιλήσει πολλές φορές και ενημερώσει για την πορεία του όλου project με την ονομασία MegaCity να έχει δοθεί αρχικά για το BMW i3. Το πρώτο παραγωγής με την επωνυμία i και το πρώτο που θα φτάσει στην αγορά ήδη το 2012. Δύο ‘δομές’ αποτελούν την αρχιτεκτονική i3 και i8 LifeDrive 0 συγκεκριμένα οι μοντούλες Life και Drive modules.

As μαρτυρά και το όνομα, το Life είναι μέρος μια φιλοσοφία που ‘περιέχει’ επιβάτες και οδηγό. Στην περίπτωση του i3, είναι μια ελαφριά δομή που είναι συνδυασμός αλουμινίου και πλαστικού τύπου CFRP – carbon fiber-reinforced plastics, με τη μοντούλα Drive από κάτω. Δεν υπάρχει μετάδοση και έτσι η εταιρία εγκαθιστά δύο καθίσματα/πάγκους για τέσσερις μπροστά και πίσω. Συνολικά μένει και χώρος 200 λίτρων για αποσκευές.

Κάτω από το ελαφρύ σώμα το σύστημα Drive περιέχει τη μετάδοση, την μπαταρία και δομικά τμήματα ασφαλείας μεταξύ άλλων. Η μπαταρία είναι υδρόψυκτη και δίνει ισχύ στον κινητήρα που βρίσκεται πίσω.

Με 170 ίππους και 184 λίβρες ροπής υπάρχει μια ταχύτητα και η BMW ισχυρίζεται πως ηλεκτρονικά το i3 φτάνει τη περιορισμένη ταχύτητα των 130 χλμ/ώρα και το 0-100 έρχεται σε οκτώ δεύτερα…

Η εταιρία δε ισχυρίζεται ακόμη πως η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται σε έξι ώρες με κανονική πρίζα ενώ οι μπαταρίες του i3 σε μια ώρα φτάνουν το 80% τη ισχύος με έναν “…high-speed charger”, ειδικό φορτιστή υψηλής ταχύτητας δηλαδή.

Αν δεν μπορεί κανείς να καλυφθεί όμως με τη λύση της μπαταρίας, τότε το i3 θα είναι διαθέσιμο και με μια μηχανή εσωτερικής καύσης (ονομάζεται REx) αργότερα χωρίς να δίνει λεπτομέρειες η εταιρία.

i8

Αν δεν σας συγκινεί ένα πισωκίνητο ηλεκτρικό hatchback τότε το i8 ίσως είναι του γούστου σας.

Σε αντίθεση με το i3, το i8 θα είναι υβριδικό αφού περιλαμβάνει και έναν τούρμπο κινητήρα 1.5 λίτρων, με τρεις κυλίνδρους και ισχύ 220 ίππων όπως και ροπή 221 λίβρες. Μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ το 0-100 έρχεται σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα ενώ σε πολύ σπορ ρυθμούς θα έχει κατανάλωση 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα κατά την BMW.

Έχει το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ με το i3 αλλά με κίνηση στους μπροστά τροχούς και εμβέλεια 4ο χιλιόμετρα περίπου μόνο με ηλεκτρική κίνηση. Το ένα μοτέρ οδηγεί τους μπροστινούς τροχούς λοιπόν, το άλλο τους πίσω και οι Βαυαροί υπόσχονται και τέλεια 50/50 κατανομή βάρους

Μια εικόνα από το μέλλον. Επιτυχία; Άγνωστο είναι αλλά σίγουρα τόλμη. Και την εκτιμούμε πάντα…