Τι γίνεται όμως και με τα F-35;
Ας ξεκινήσουμε με τα Raptor λοιπόν που θα πρέπει να πετάνε πάνω από τα 50,000 πόδια μόνο.
Ο στόλος των USAF F-22 Raptor, τα ακριβότερα μαχητικά που έχουν δημιουργηθεί ποτέ, εδώ και μήνες είναι στο έδαφος αφού έχει βρεθεί πρόβλημα με το σύστημα παροχής οξυγόνου. Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί το τι προκάλεσε την υποξεία στις πτήσεις ενώ σε πιλότους βρέθηκαν τοξίνες.
Ο υπεύθυνος της USAF ο Στρατηγός Norton Schwartz ενέκρινε ένα σχέδιο για να επιτραπεί στα 160 F-22 να πετάξουν πάνω από τα 50,000 πόδια όπως λέει το Defense News. Το Raptor έχει οροφή στα 60,000 πόδια.
Καθημερινά το σύστημα παροχής οξυγόνου θα ελέγχεται ενώ το σχέδιο καλεί τους πιλότους να περνούν πριν πετάξουν τα F-22 ειδικά τεστ και να φορούν ειδικό εξοπλισμό στην πτήση χωρίς να έχει καθοριστεί τι είναι αυτός ο εξοπλισμός.
Καθώς ο στόλος των F-22 θα βρεθεί στους ουρανούς, το F-35 έχει προβλήματα ενώ ο υπεύθυνος του προγράμματος κος Michael Donley μίλησε υποστηρικτικά για το F-35. Από την άλλη ο κος Donley δεν απάντησε για το ποια λειτουργικά στοιχεία του F-35 η USAF θα ήθελε να χάσει αν έπρεπε να γίνουν περικοπές.
Κανένας από τους 12 “λειτουργικούς πυρήνες” δεν μπορεί να πεταχθεί είπε ο εν λόγω κύριος ενώ η Lockheed Martin λέει πως πλέον το F-35B STOVL, η έκδοση με τη δυνατότητα κάθετης απογείωσης είναι κάπως μπροστά από το πρόγραμμα. Μάλιστα τον Οκτώβριο θα γίνουν δοκιμές στη θάλασσα. Η σημερινή F-35C έκδοση για το Ναυτικό θα αρχίσει δοκιμές την άνοιξη…