Ή αλλιώς ‘Sustainable Tech’…
Μια σειρά από 4 ιδέες μας δίνει το mashable για νέες τάσεις και κινήσεις στον χώρο της τεχνολογίας. Τι είναι futuristic αλλά και εφικτό; Αυτό είναι το στοίχημα…
Οι όροι “Sustainable” και “green” είναι αυτοί που συναντούμε όλο και περισσότερο και δίκαια μπορεί να μπει στα λίστα ένα όχημα, όπως η σειρά i της BMW ή και άλλες τάσεις για το 2012: micro-living, gamification και shared technology είναι αυτά που ακούμε…
1. Υβριδικά και Εναλλακτικές Πηγές…
Την αρχή κάνει η εταιρία από τη Βαυαρία με το λανσάρισμα το 2011 νέας σειράς ηλεκτρικών’/υβδριδικών…
Τα πρώτα δύο μοντέλα θα είναι το i3 και το i8. Το 3 είναι το πρώτο παραγωγής με την επωνυμία i και το πρώτο που θα φτάσει στην αγορά ήδη το 2012. Δύο ‘δομές’ αποτελούν την αρχιτεκτονική i3 και i8 LifeDrive 0 συγκεκριμένα οι μοντούλες Life και Drive modules. Το Life είναι μέρος μια φιλοσοφία που ‘περιέχει’ επιβάτες και οδηγό. Στην περίπτωση του i3, είναι μια ελαφριά δομή που είναι συνδυασμός αλουμινίου και πλαστικού τύπου CFRP – carbon fiber-reinforced plastics, με τη μοντούλα Drive από κάτω. Δεν υπάρχει μετάδοση και έτσι η εταιρία εγκαθιστά δύο καθίσματα/πάγκους για τέσσερις μπροστά και πίσω. Συνολικά μένει και χώρος 200 λίτρων για αποσκευές.
Κάτω από το ελαφρύ σώμα το σύστημα Drive περιέχει τη μετάδοση, την μπαταρία και δομικά τμήματα ασφαλείας μεταξύ άλλων. Η μπαταρία είναι υδρόψυκτη και δίνει ισχύ στον κινητήρα που βρίσκεται πίσω. Με 170 ίππους και 184 λίβρες ροπής υπάρχει μια ταχύτητα και η BMW ισχυρίζεται πως ηλεκτρονικά το i3 φτάνει τη περιορισμένη ταχύτητα των 130 χλμ/ώρα και το 0-100 έρχεται σε οκτώ δεύτερα…
Η εταιρία δε ισχυρίζεται ακόμη πως η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται σε έξι ώρες με κανονική πρίζα ενώ οι μπαταρίες του i3 σε μια ώρα φτάνουν το 80% τη ισχύος με έναν «…high-speed charger», ειδικό φορτιστή υψηλής ταχύτητας δηλαδή. Αν δεν μπορεί κανείς να καλυφθεί όμως με τη λύση της μπαταρίας, τότε το i3 θα είναι διαθέσιμο και με μια μηχανή εσωτερικής καύσης (ονομάζεται REx) αργότερα χωρίς να δίνει λεπτομέρειες η εταιρία.
Σε αντίθεση με το i3, το i8 θα είναι υβριδικό αφού περιλαμβάνει και έναν τούρμπο κινητήρα 1.5 λίτρων, με τρεις κυλίνδρους και ισχύ 220 ίππων όπως και ροπή 221 λίβρες. Μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ το 0-100 έρχεται σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα ενώ σε πολύ σπορ ρυθμούς θα έχει κατανάλωση 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα κατά την BMW.
Έχει το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ με το i3 αλλά με κίνηση στους μπροστά τροχούς και εμβέλεια 4ο χιλιόμετρα περίπου μόνο με ηλεκτρική κίνηση. Το ένα μοτέρ οδηγεί τους μπροστινούς τροχούς λοιπόν, το άλλο τους πίσω και οι Βαυαροί υπόσχονται και τέλεια 50/50 κατανομή βάρους.
Επιπλέον το 2012 και άλλες εταιρίες υπόσχονται τέτοιες σειρές…
2. Sharing – και ‘από κοινού’…
Αν το σκεφτούμε ναι, η πιο ‘πράσινη’ λύση για αυτοκίνητο είναι να μην έχεις καθόλου αυτοκίνητο! Και αυτή η ιδέα έχει αρχίσει να γίνεται πραγματικότητα με εταιρίες όπως την Zipcar που αφήνουν να νοικιάζεις αυτοκίνητο πιο εύκολα από ότι αυτό γίνεται με μια εταιρία ενοικιάσεως…
Αυτή η ιδέα έχει την επέκταση της σε όλα τα αγαθά και έχουμε και το bike-sharing programs like Bixi στο Montreal του Καναδά όπου μπορείς να έχει για 45 λεπτά ένα ποδήλατο χωρίς να πληρώσεις. Αν έχεις για περισσότερο χρόνο το όχημα αυτό έχει μικρό κόστος με $3 για μιάμιση ώρα. Το Bixi έχει φτάσει και στη Νέα Υόρκη ενώ το 2012 έχουμε και τη Worldreader που κάνει κάτι παρόμοιο με ereaders σε σχολεία για αναπτυσσόμενες χώρες αλλά και τη SELCO-India που προσπαθεί να στήσει φωτοβολταϊκά σε σημεία της Ινδίας με το ίδιο μοντέλο.
3. Micro-Living
Μήπως είσαι ευτυχισμένος/η με λιγότερα;
Αυτό ονομάζεται micro-living, και η ιδέα είναι να χρησιμοποιούμε εργαλεία και μέσα ΟΣΟ και ΟΣΑ χρειαζόμαστε. Στις ΗΠΑ η Graham Hill έγινε και διαγωνισμός για έναν τέτοιο σχεδιασμό, ενώ το έχουμε δει στο gadgetfreak αρκετά σχέδια που χρησιμοποιούν έξυπνες λύσεις.
Η τεχνολογία δε υπάρχει σε συσκευές, λύσεις κ.α που θα ενσωματώνονται έτσι σε έναν χώρο και θα λειτουργούν κατά βούλησιν. Ουσιαστικά όσα κάνουν και οι κατασκευαστές συσκευών με μικρότερες συσκευασίες.
4. Gamification
Τι σημαίνει gamification; Ο όρος σημαίνει τη χρήση των λύσεων των games — επιβραβεύσεις, διάλογος και συναγωνισμός — σε μια εμπειρία. Το Gamification έχει εμφανιστεί σε πολλά σημεία από την Rihanna και το νέο της άλμπουμ, μέχρι τηλεοπτικά σόου στην tv όπως το The Voice και εμπειρίες όπως στο website των L.A. Kings. Εταιρίες και ενέργειες προωθούν τον συναγωνισμό ενώ παιχνίδια όπως το Trash Tycoon σε ωθούν στην ανακύκλωση και site όπως το myenergy, το recyclebank΄ή το DailyFeats σε ωθούν να μειώσεις την κατανάλωση ρεύματος.
Νέες τάσεις…