Το πρόβλημα περιγράφει το CNET με έναυσμα μια Samsung LCD από το 2008, και άτομο που μετά από ένα Google ανακάλυψε εκατοντάδες ιδιοκτήτες Samsung TV που έχουν πρόβλημα…
Αυτό που συνέβαινε ήταν τηλεοράσεις που δεν άνοιγαν παρά τη χρήση του power button. Το κόκκινο λαμπάκι να είναι όλο on και off ενώ οι online stories αλλά και forum posts μιλούσαν για πυκνωτή που είχε πρόβλημα. Στη συνέχεια εμφανίστηκαν και YouTube βίντεο με πολλούς που άλλαζαν τον πυκνωτή με ένα εξάρτημα αξίας $5 part.
Όπως λέει το cnet, το ίδιο ακούστηκε στις ΗΠΑ και σε θέμα του καναλιού CBS4 στο Miami (ενώ το CNET ανήκει στην εταιρία CBS).
Το ρεπορτάζ με ημερομηνία 9 Φεβρουαρίου έλεγε “More than 7 million Samsung TVs plagued by possible power defect” και μιλούσε και για μηνύσεις στην πολιτεία της Oklahoma όπου η Samsung μίλησε για το θέμα.
Το άρθρο λέει πως στις 1 Φεβρουαρίου, ο δικηγόρος της Samsung κος Phillip G. Whaley είπε: “Well, I think there’ll be as many as seven-and-a-half million of them out there. So it could be a big class.”
Στις δηλώσεις της εταιρίας που μεταφέρει το cnet, αναφέρεται: “The models affected by the settlement are 2006-8 TVs, listed below” με μια σειρά από μοντέλα τηλεοράσεων LCD, plasma και DLP TV.
Τι κάνει κανείς; αν δει παρόμοιο πρόβλημα επικοινωνεί με την εταιρία ενώ στο θέμα του cnet αναφέρεται πως δεν υπήρχε επιβάρυνση.
Προφανώς προβλήματα σε μοντέλα έχουν όλοι οι κατασκευαστές αλλά όπως φαίνεται από το θέμα, υπάρχει μεγάλος αριθμός μοντέλων που έχουν ανάγκη επισκευής. Η δε Samsung θα ανακοινώσει περισσότερες λεπτομέρειες στη δίκη στην Oklahoma των ΗΠΑ στις 20 Φλεβάρη του 2012.
Η εταιρία απάντησε στο cnet και είπε:
A small percentage of certain models of Samsung televisions have experienced performance issues caused by a component called a capacitor. We are unable to provide specifics on the actual number but can say that it is a small number given the volume of Samsung TVs in the US.
Since originally confirming this issue in early 2010, Samsung has voluntarily provided free repairs for U.S. customers with affected televisions. Customers who believe they have an affected TV should call 1-800-SAMSUNG to speak with a customer service representative.
The Oklahoma settlement reaffirms that Samsung’s efforts to voluntarily repair affected products for consumers since early 2010, have been appropriate for the situation. The settlement will be final on February 20, 2012, at which time we will make a nationwide announcement to explain next steps to customers. Once the settlement is approved, a process will also be put into place to compensate consumers who have already paid for a repair.
The models affected by the settlement are 2006-8 TVs, listed below. The asterisks represent the size and series of the TVs.
LCD TVs: LNT******/XAA; LN**A******XZA; LNS4041DX/XAA; LNS4051DX/XAA; LNS4052DX/XAA; LNS5296DX/XAA
Plasma TVs: HPT5034X/XAA; HPT5044X/XAA; HPT5054X/XAA; HPT5064X/XAA; PN42A410C1DXZA; PN42A450P1DXZA; PN50A410C1DXZA; PN50A450P1DXZA; PN50A460S4DXZA
DLP TVs: HLT5087SAX/XAA; HLT5087SX/XAA; HLT5089SAX/XAA; HLT5089SX/XAA; HLT5687SAX/XAA; HLT5687SX/XAA; HLT5689SAX/XAA; HLT5689SX/XAA; HLT6187SAX/XAA; HLT6187SX/XAA; HLT6189SAX/XAA; HLT6189SX/XAA
Samsung’s follow-up statement to CNET (February 15):
“The 7.5 million TV sets mentioned by Samsung’s attorney in court was in reference to the size of the total class of consumers who will receive the benefit of an extended warranty on the capacitors at issue in this case; specifically, it includes all of those models included in your current article.
The number of class members included in the settlement has no bearing on the potential number of TVs that may be affected by the faulty capacitor.
Based on the most current data available, we can confirm that only a small percentage-approximately 1%- of all TVs sold in the US during those three years could exhibit the faulty-capacitor problem.”
Although the problem affects a relatively small percentage of TVs, Samsung has decided to extend the warranty for 18 months on this part in more than 7.5 million customers’ TVs in order to ensure that any customer who has the problem will continue to receive a free-of-charge repair.
Το βίντεο από το ρεπορτάζ του αμερικανικού CBS4 Miami είναι εδώ…