Η πειρατεία δεν είναι… αστείο. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα στις θάλασσες.
Το Αμερικανικό Ναυτικό ετοιμάζεται να ρίξει ένα ακόμη ‘όπλο’ του: ένα Μη Επανδρωμένο (UAV) ελικόπτερο για να δοκιμάσει αρχικά σε αυτό ένα σύστημα αισθητήρων μέσα στο 2012. Το νέο “3D sensor package” μαζί με ειδικούς αλγόριθμούς θα επιτρέπει να γίνεται πιο εύκολα η αναγνώριση πειρατικών πλοίων που κρύβονται ανάμεσα σε φαινομενικά αθώα πλοία στη θάλασσα.
Τα 20 τελευταία χρόνια οι πειρατικές επιθέσεις είναι τεράστιο πρόβλημα ειδικά στις ακτές της Δυτικής Αφρική, τον Ινδικό Ωκεανό, την Ερυθρά Θάλασσα, τον Περσικό Κόλπο, την Θάλασσα της Ιάβας και τις Φιλιππίνες. Το ICC International Maritime Bureau λέει πως μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2012 είχαμε 87 πειρατικέ επιθέσεις σε όλο τον κόσμο, εννέα απαγωγές και 92 ομήρους. Η δε χειρότερη ακτή είναι της Σομαλίας όπου πειρατές με μικρά σκάφη από ‘μητρικά’ εξορμούν και είχαμε 13 σκάφη με 197 ομήρους να κρατώνται αυτή τη στιγμή.
Το πρόβλημα με τη σημερινή κατάσταση είναι πως τα μικρά πλαστικά σκάφη, όσο μεγάλα και πολλά πολεμικά να στείλεις είναι σαν… βελόνα στα άχυρα ενώ υπάρχουβν και ζητήματα πολιτικής, νόμων και είναι σχεδόν αδύνατο να χρησιμοποιηθούν σκληρές τακτικές.
Τα ρομπότ…
Εδώ έρχονται τα UAVs που μπορούν να επεκτείνουν την ακτίνα δράσεις πολύ, μένουν στον αέρα διαρκώς ΑΛΛΑ, τα στοιχεία από ένα UAV είναι πολλά και ‘κακά’ στις συνθήκες των θαλασσών. Η ανάλυση πολλών και ‘φτωχών’ δεδομένων είναι απίστευτα δύσκολη και δαπανηρή.
Multi-Mode Sensor Seeker (MMSS)
Για τους Αμερικανούς η λύση θα είναι το σύστημα Multi-Mode Sensor Seeker (MMSS) με ένα πυργίσκο BRIT STAR II των εταιρών NAWCWD, Raytheon, FLIR Systems, BAE Systems καοι του Πανεπιστημίου Utah State.
Το σύστημα έχει εγκατασταθεί σε ένα Northrop Grumman RQ-8A Fire Scout UAV ελικόπτερο, ένα σκάφος με δυνατότητα φορτίοτ 272 κιλών και 110 ναυτικά μίλια (200 χιλιόμετρα) εμβέλεια όπως και 200 χλμ/ώρα ‘τελική’.
Ηδη χρησιμοποείται σε αποστολές αντι-ναρκοπολέμου, την Λιβύη και το Αφγανιστάν ενώ με το MMSS το Fire Scout θα έχει ένα μείγμα από high-definition κάμερες, μέσου κύμματος – mid-wave, υπέρυρθους αισθητήρες και laser-ραντάρ(LADAR). Ουσιαστικά μια high-resolution 3D εικόνα.
Επιπλέομν το MMSS με τους ειδικούς αλγόριθμους θα αναγνωρίζει τις… βελόνες στα άχυρα: τους πειρατές.