Τη νέα του άποψη για την αυτοκίνηση ετοίμασε η PSA Peugeot Citroen με τις δύο αδερφές από τη Γαλλία να έχουν στο νου τον κινητήρα “Hybrid Air”…

Κίνηση με… αέρα; Ναι, και είναι κάτι που έχει δοκιμαστεί εδώ και καιρό με τη διαφορά πως οι δύο αδερφές του γκρούπ αποφάσισαν να ετομάσουν μια εταιρία που ονομάζεται gasoline powered internal combustion engine (ICE). Εν συντομία το σύστημα ονομάζεται Hybrid Air και τέτοια οχήματα μπορεί να είναι στους δρόμους μέχρι το 2016.

hybrid-air-2

Η τεχνολογία των PSA Hybrid Air δεν έχει και πολύ διαφορά σε γενική αισθητική και λειτουργία από τα Toyota Prius απλά αντί για τις μπαταρίες στο συνδυασμό κινητήρα/εναλλακτικής πηγής, έχουμε πεπιεσμένο αέρα. Υδραυλική αντλία/μοτές φέρνει στο ICE σύστημα ‘πίσω’ την ενέργεια από το φρενάρισμα και όχι μόνο.

Hybrid-Air

Όπως τα συμβατικά γενικότερα, το σύστημα Hybrid Air έχει ένα ηλεκτρονική διαχείριση για όλο το πακέτο ενώ γίνεται ανεξάρτητη ρύθμιση με βάση τις ανάγκες. Σε αυτοκινητόδρομο βασίζεσαι στο ICE, ενώ κάτω από τα 70 χλμ/ώρα χρησιμοποιεί αέρα. Μόλις… αδειάσει, πάει σε combined mode.

PSA-Hybrid-Air-5

Το γκρούπ PSA λέει πως για κίνηση στην πόλη, το Hybrid Air δίνει οικονομία 45% και αυξάνει την εμβέλεια κατά 90% σε σχέση με συμβατικούς κινητήρες ίδιας κατηγορίας ενώ δύο κανονικά οχήματα, ένα Citroen C3 και ένα Peugeot 208, πετυχαίνουν 2.9 λίτρα/100 χιλιόμετρα και και CO2 στα 69 γραμμάρια/χλμ.

Αν είσαι κυρίως στην πόλη το Hybrid Air όχημα μπορεί να κινείται με.. αέρα για το 60% με 80% του χρόνου ενώ με τέτοιο κινητήρα υπάρχει και ο μεγάλος στόχος: “key step toward fuel consumption of 2 l/100 km”. Εύγε.

PSA-Hybrid-Air-1

PSA-Hybrid-Air-2

PSA-Hybrid-Air-4

While pricing information hasn’t been released, PSA is keen to point out the affordability of the system, which is no doubt helped by ditching the expensive battery packs found in conventional hybrid vehicles. The system is also claimed to be easier to install and service than battery electric systems and allows for modular passenger compartment design without sacrificing boot volume.

Estimating that hybrid vehicles could account for 15 percent of the European market by 2020, PSA intends its Hybrid Air technology for B segment (82 hp gasoline engine) and C segment (110 hp gasoline engine) vehicles, as well as light commercial vehicles. The plan is to initially fit the technology on B-segment models from 2016 and make it available in vehicles both inside and outside Europe.

The video below gives an overview of the Hybrid Air system.