…θρύλος. Το σκάφος αυτό πρωτοκατασκευάστηκε πριν από 50 χρόνια και κανονικά θα έπρεπε να είναι σε ένα μουσείο. Και όμως,το Deep Submergence Vehicle (DSV) με την ονομασία Alvin, πρωτοκατασκευάστηκε το 1964 και συνεχίζει να λειτουργεί. Και μάλιστα να αναβαθμίζεται.
Ιδιοκτησία του Αμερικανικού Ναυτικού το λειτουργεί το Ινστιτούτο Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI). Το Alvin έχει μόλις ολοκληρώσει μια απίστευτη αναβάθμιση αξίας US$41 εκατομμυρίων και το Σάββατο 1 Ιουνίου θα φτάσει στο μητρικό σκάφος R/V Atlantis για πιστοποίηση στις ακτές του Oregon και της California.
Η απίστευτη ιστορία και εξέλιξη του… Alvin
Μετά την πιστοποίηση θα έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση “Phase One” ενός επανασχεδιασμού που ξεκίνησε το 2005 και τα τρια άτομα που θα μεταφέρει δεν έχουν καμία σχέση με το πρώτο σκάφος των 1960s. Το μεγάλο refit πήγε το βάρος του Alvin από τις 35,200 λίβρες (15,966 κιλά) στις 45,000 (20,411 κιλά) με μια νέα ειδική σφαίρα από τιτάνιο για το προσωπικό κατασκευής του Southwest Research Institute. Τοίχωμα 3 ιντσών με συγκόλληση ειδική – electron beam, για να κατεβαίνει έως και 21,000 πόδια (6,500 μέτρα) σε βάθος και να ‘τερματίζει’ στα 26,000 πόδια.
Η νέα σφαίρα είναι και 4.6 ίντσες πιο πλατιά με χώρο 171 κυβικών ποδών (4 σε 4.8 m³) και περισσότερα σημεία θέας.
Μεγαλύτερο και το επιστημονικό φορτίο από τα 91 στα 181 κιλά, high-definition εικόνα και καλύτερος έλεγχος – command and control system όπως και μόνωση με το επαναστατικό Styrofoam.
Ένα σκάφος που έχει αναβαθμιστεί πολλές φορές με πιο μεγάλη το 1973 όταν το ατσάλι αντικαταστάθηκε με τιτάνιο και πολλά άλλαξαν για το σκάφος που έχει ένα ακόμη ρεκόρ: 4,664 βουτιές και μια… αναζήτηση για βόμβα υδρογόνου που χάθηκε το 1966 στα ανοιχτά της Ισπανίας.
Μένει η αναβάθμιση Phase Two με νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου για 12 ώρες αυτονομία.
…