Κι όμως ναι.
Οι λάτρεις της μουσικής απαιτούν υψηλότερη ποιότητα από τη μουσική τους, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων ήχου υψηλής ανάλυσης ξεπερνούν, για πρώτη φορά, αυτές των προϊόντων ήχου απλής ανάλυσης
- Το 84% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να ακούσουν ένα ολόκληρο άλμπουμ συνεχόμενα, εφόσον ήταν σε υψηλή ανάλυση
- Τα νούμερα κατανάλωσης δείχνουν ότι, από τον Απρίλιο 2014, τα downloads σε ήχο υψηλής ανάλυσης αυξήθηκαν από 11% σε 53%
- Τον Σεπτέμβριο του 2014, για πρώτη φορά, περισσότερα από τα μισά έσοδα από download οφείλονταν στον ήχο υψηλής ανάλυσης
- Η Sony Europe παρουσίασε στατιστικές, παράλληλα με την τελευταία σειρά προϊόντων ήχου υψηλής ανάλυσης
Παρά την λεγόμενη «πτώση των άλμπουμ», το τμήμα των καταναλωτικών ηλεκτρονικών της Sony Europe και η υπηρεσία download μουσικής Qobuz διεξήγαγαν μια έρευνα, στην οποία διαπίστωσαν ότι οι πωλήσεις των άλμπουμ πάνε πολύ καλά – εν μέρει, χάρη στην εισαγωγή των νέων, υψηλότερης ποιότητας, ψηφιακών φορμά που χρησιμοποιούνται.
Σχεδόν το μισό (49%) όσων κατεβάζουν μουσική δήλωσαν ότι συχνά προτιμούν να ακούνε μουσική από ολόκληρα άλμπουμ, από την αρχή έως το τέλος συνεχόμενα, από το να ακούνε playlists διαφορετικών καλλιτεχνών ή να ακούνε μεμονωμένα κομμάτια. Ένας στους τέσσερις που κατεβάζουν μουσική (24%) εξακολουθούν να αγοράζουν πέντε με δέκα άλμπουμ σε διάστημα τριών μηνών.
Εν μέρει, αυτή η αύξηση των downloads ψηφιακών άλμπουμ οφείλεται στη διαθεσιμότητα των νέων και των παλαιών κυκλοφοριών. Οι στατιστικές δείχνουν ότι όπου υπάρχει διαθέσιμο το άλμπουμ σε ήχο υψηλής ανάλυσης, το 84% των καταναλωτών θα το επιλέξουν σε σχέση με το συμπιεσμένο single. Με καλλιτέχνες όπως τους Michael Jackson, Daft Punk και Alt-J να κατακτούν τα charts των άλμπουμ με ήχο υψηλής ανάλυσης γίνεται όλο και πιο ασυνήθιστο να μην υπάρχουν κυκλοφορίες σε ήχο υψηλής ανάλυσης.
Τι σημαίνει ήχος υψηλής ανάλυσης;
Ο ήχος υψηλής ανάλυσης παραπέμπει στην κωδικοποίηση και την αναπαραγωγή μουσικής με υψηλότερο ρυθμό δειγματοληψίας, από ότι στα CD. Οι καλλιτέχνες, συνήθως, ηχογραφούν τα άλμπουμ τους σε ήχο υψηλής ανάλυσης (24bit/96kHz) στο στούντιο και αφού γίνει το μιξάρισμα, τα κομμάτια συμπιέζονται για CD και download (16bit/44.1kHz). Τα προϊόντα ήχου υψηλής ανάλυσης προσφέρουν ποιότητα ήχου εφάμιλλη με αυτήν των στούντιο ηχογράφησης, έτσι οι ακροατές βρίσκονται πιο κοντά στην αρχική ηχογράφηση και κατά συνέπεια, στον αρχικό ήχο, όπως ακριβώς θα επιθυμούσε και ο καλλιτέχνης.
Την ίδια στιγμή, ο πανευρωπαϊκός πάροχος μουσικής Qobuz, που εξειδικεύεται σε ήχο υψηλής ανάλυσης, ανέφερε ότι τον Σεπτέμβριο του 2014, οι πωλήσεις των κομματιών και των άλμπουμ σε φορμά ήχου υψηλής ανάλυσης ξεπέρασαν αυτές των downloads με χαμηλότερη ανάλυση, για πρώτη φορά. Οι συνολικές πωλήσεις με ήχο υψηλής ανάλυσης έφτασαν το 53% των συνολικών downloads, σε σχέση με το 11% που σημειώθηκε τον Απρίλιο του 2014.
Αυτό οφείλεται και στη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα κομματιών σε ήχο υψηλής ανάλυσης, αφού το σύνολο των άλμπουμ αυξήθηκε από τα 1.500 το 2013, στα 26.000 σήμερα – με την πλειονότητα των καλλιτεχνών να κάνουν re-mastering των παλιών τους δουλειών, ώστε να διατίθενται και αυτά στα συγκεκριμένα φορμά, ενώ τα νέα άλμπουμ κυκλοφορούν εξ αρχής σε ήχο υψηλής ανάλυσης.
Ο Tom Smith, από την Indie rock μπάντα Editors, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε ήχο υψηλής ανάλυσης, στις 19 Νοεμβρίου, τα πολύ αγαπημένα, σε ολόκληρο τον κόσμο, «In this light and on this evening» και «The weight of your love», δηλώνει χαρούμενος που οι θαυμαστές τους θα μπορούν να βρεθούν πιο κοντά στη μουσική τους, όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε: «Πιστεύω ότι είναι υπέροχο που υπάρχει αυτή η ευκαιρία να ακούνε, όσοι θαυμαστές μας θέλουν, μουσική σε μεγαλύτερο βάθος. Κι αυτό είναι κάτι πολύ καλό, να ξέρω, δηλαδή, ως μουσικός, ότι οι ακροατές μπορούν, αν θέλουν, να πάνε πιο βαθιά στα ηχητικά των ηχογραφήσεών μου».
«Ο ήχος υψηλής ανάλυσης προσφέρει στον ακροατή την ευκαιρία να έρθει πιο κοντά στη στιγμή της ηχογράφησης, δηλαδή πιο κοντά στο όραμα του καλλιτέχνη, από ότι παλαιότερα».
Ο Alberto Ayala, Διευθυντής στο τμήμα Vision and Sound στη Sony Europe δήλωσε: «Οι συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν, με τη «γενιά των λιστών αναπαραγωγής» να δημιουργεί τη δική της ακουστική εμπειρία. Ωστόσο, υπάρχουν σημάδια που δείχνουν ότι ο ήχος σε ποιότητα εφάμιλλη του στούντιο ηχογράφησης, μπορεί να είναι το κλειδί που θα επηρεάσει στην αναθεώρηση αυτής της τάσης, αφού το 84% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να ακούνε ολόκληρα άλμπουμ, εάν θα μπορούσαν να τα ακούνε σε ήχο υψηλής ανάλυσης, έτσι όπως είχε εγγραφεί αρχικά».
«Εμείς στη Sony κυκλοφορούμε τα τελευταίας γενιάς προϊόντα ήχου υψηλής ανάλυσης στην αγορά για να απολαμβάνουν οι καταναλωτές μουσική στην αρχική βέλτιστη ποιότητα. Πιστεύουμε ότι το άλμπουμ πρόκειται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για τις επόμενες γενιές και ευελπιστούμε ότι ο ήχος υψηλής ανάλυσης θα συμβάλει σε αυτόν το στόχο».
Η Sony, μια από τις πρώτες εταιρείες που δημιούργησαν προϊόντα ήχου υψηλής ανάλυσης για καταναλωτές, κυκλοφόρησε, πρόσφατα, μια σειρά ακουστικών και ένα καινούργιο Walkman®, τα οποία παράγουν ήχο στην ποιότητα που θα ήθελε ο δημιουργός του.
Η πιο μικρή και ελαφριά ψηφιακή συσκευή αναπαραγωγής ήχου υψηλής ανάλυσης, το εξαιρετικά κομψό Walkman® NWZ-A15, ταξιδεύει τους μουσικόφιλους σε έναν κόσμο ρεαλιστικού και λεπτομερούς ήχου και διαθέτει τα χαρακτηριστικά εκείνα που λατρεύουν οι λάτρεις της μουσικής στις φορητές συσκευές αναπαραγωγής ήχου. Τα ακουστικά MDR-1ADAC περιλαμβάνουν ενσωματωμένο ενισχυτή USB DAC, ο οποίος λαμβάνει το σήμα από την ψηφιακή έξοδο και το μετατρέπει σε αναλογική έξοδο για ενίσχυση. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένος ήχος. Ακούστε τα πάντα και νιώστε ακόμα περισσότερα με τον ήχο υψηλής ανάλυσης της Sony.