Να τα δούμε από την αρχή: στην έκθεση οι Κορεάτες παρουσίασαν το Gear S2, το 7ο smartwatch τους από το 2014.
Ποιος είναι όμως ο βασικός στόχος; Το λεγόμενο Internet of Things. Δηλαδή όλες οι συσκευές να είναι συνδεδεμένες.
Η εταιρία παρουσίασε λοιπόν στην iFA πέρα από τα γνωστά της των τηλεοράσεων και το AddWash, ένα Internet-connected πλυντήριο στο οποίο μπορείς να προσθέσεις τα ρούχα που ξέχασες. Μαζί και ο SleepSense sleep tracker που χρησιμοποιείς για να ‘μετράς’ τον ύπνο σου όπως και το second-generation SmartThings home automation hub με τους αισθητήρες του. Με άλλα λόγια ποντάρουν σε κάτι άλλο, που δεν έχεις ακόμη δει στη ζωή σου. Και ίσως σου αρέσει.
Σε πρώτη ματιά όλα αυτά τα αντικείμενα δεν έχουν και τόσα πολλά κοινά.
Αλλά για την εταιρία το Gear S2, όπως και οι συσκευές της και τα smart-home προϊόντα είναι μια μεγαλύτερη, longer-term προσπάθεια ώστε να παρέχουν hardware, software και υπηρεσίες για να γίνουν τα σπίτια μας πιο έξυπνα: το Internet of Things που είναι η ιδέα όλα να δουλεύουν μαζί, καλύτερα.
Τα πάντα να ‘συνεργάζονται’ και να επικοινωνούν:
“We see the Gear as being a great piece in that journey of [the Internet of Things],” λέει ο κος Richard Knight, στη θέση του head of global product management για τη Samsung στην Ευρώηπη: “It’s all about discoverability and usability. Even pulling your phone out to unlock your door is already too much.”
΄
Όλα με βάση το SmartThings home-automation hub και σε συγχρονισμό με το Gear S2 που θα στέλνει alerts για τα πάντα. Νέο και το “Car Mode for Galaxy”, μια app για τα Volkswagen ενώ η εταιρία δίνει βάση στα… πλυντήρια!
Όλη αυτή η κατηγορία πάντως έχει, όπως λένε οι αναλυτές, μέλλον:
“Wearables and IOT are the two areas that vendors have identified as the next potential big computing markets,” λέει στο cnet ο αναλυτής της Current Analysis, Avi Greengart “…either see them as complementary to a successful mobile business, or, for vendors who are struggling, a potential new market where the leaders are not yet entrenched.”
Η δε γνωστή για τις μετρήσεις της Gartner υπολογίζει πως οι networked συσκευές θα ξεπεράσουν τα 25 δις τεμάχια μέχρι το 2020 από τα 900 εκατομμύρια το 2009, με τα “χαζά” αντικείμενα να γίνονται “smart” ενώ μιλάνε για 60 εκατομμύρια smartwatches το 2016, από τα 2 εκατομμύρια το 2013.
Η Samsung πάντως πιστεύει πως με το να δίνει έμφαση στο “open,” για το smart-home hub που θα πουλά, παιδί της SmartThings startup που αγόρασε πέρυσι, θα κερδίσει το στοίχημα.
Για την ώρα πάντως smart-home και wearables είναι περισσότερο niche αγορές με ‘nice-to-have’ προϊόντ.α