Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα που μας πέρασε, μια εταιρία με έδρα το Denvert, η Boom Technology είπε να ρίξει το δικό της χαρτί στον κόσμο των μεταφορών. Παρουσίασε τα σχέδια της να δημιούργησει το “the fastest passenger airplane ever.”
Σχεδιασμένο από ελαφρά συνθετικά υλικά – carbon fiber composites, το αεοροσκάφος που έχει στο μυαλό της η Boom πιστεύεται πως θα μπορεί να μεταφέρει 40 επιβάτες με ταχύτητες Mach 2.2, αριθμό που μεταφράζεται σε πτήση Χ2.6 ταχύτερη πτήση σε σχέση με κάθε άλλο επιβατικό αεροσκάφος και 10% ταχύτερη από το Concorde που έχει αποσυρθεί εδώ και 13 χρόνια.
Χθες το απόγευμα, η εταιρία πήρε μια θετική πρώτη αντίδραση: η Boom ανακοίνωσε πως εξέτασε τα specs και έβαλε παραγγελίες για 10 αεροσκάφη η Virgin και η Virgin Galactic που μάλιστα υπέγραψε και letter of intent. Το TechCrunch έγραψε: “Virgin Galactic’s space division, The Spaceship Company, has committed to helping build and test the planes, including helping with the supersonic testing when the time comes.”
Και ξαφνικά είναι δύο
Όλα αυτά όταν τα νέα της Boom ήρθαν μερικές εβδομάδες αφότου η NASA ετοίμασε τα δικά της σχέδια για ένα πιο ήσυχο “supersonic commercial jet” και έδωσε σε μια κοινοπραξία με αρχηγό τη Lockheed Martin-led συμβόλαιο $20 εκατομμυρίως για αρχικό σχέδιο ενός “’low boom’ flight demonstration aircraft.”
Όλα αυτά ενώ έχουν περάσει 13 χρόνια από τότε που η British Airways και η Air France απέσυραν το Concorde. Θέλει πάντως υπομονή. Η NASA δεν περιμένει στον αέρα πρωτότυπα πριν το 2020 ενώη Boom μιλά για ένα αεροσκάφος στο 1/3 της κλίμακας το 2017 και Bloomberg αναφέρει μια πολύ πρόχειρη πρώτη παρουσίαση.
Πόσο;
Η Boom μιλά για εισιτήρια των $5,000 για το Νέα Υόρκη-Λονδίνο όταν σε δολάρια του 2003, χρειαζόσουν $20,000 για το Concorde. Ενδιαφέρον, δύσκολο και επιτέλους ‘ξεσηκωτικό’.