“Our unique aircraft design is shaped to separate the shocks and expansions associated with supersonic flight, dramatically reducing the aircraft’s loudness”. Αυτό μας λέει ο Έλληνας κ. Peter Iosifidis που έχει μια ισχυρή θέση στο πρόγραμμα που θα μας φέρει το επόμενο αεροσκάφος για υπερηχητικές πτήσεις. Είναι ο QueSST program manager στο φημισμένο τμήμα Lockheed Martin Skunk Works. “Our design reduces the airplane’s noise signature to more of a ‘heartbeat’ instead of the traditional sonic boom that’s associated with current supersonic aircraft in flight today.” !

Η NASA έδωσε στη Lockheed Martin ένα συμβόλαιο τον Φεβρουάριο του 2016 για την πρώτη σχεδίαση του supersonic X-plane flight demonstrator με τη σχεδιαστική φάση να έχει ωριμάζει το σχέδιο, τις επιδόσεις του σκάφους. Οι δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2017. Αν όλα πάνε καλά, θα ακολουθήσει και συμβόλαιο για σκάφος δοκιμών, ένα low-boom flight demonstration σκάφος.

Το δε QueSST είναι μια από τις σχεδιάσεις των X-planes που ετοιμάζει η NASA στα πλαίσια του New Aviation Horizons (NAH) με στόχο τη μείωση των εκπομπών, του θορύβου μέσα από καινοτομίες. Η σχεδίαση για τα αεροσκάφη NAH θα κρατήσει μέχρι το 2020 μέχρι την πρώτη πτήση ενώ άλλα NAH X-planes θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.