Το 2019 ετοιμάζεται η καταιγίδα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Με τις Mercedes-Benz και Volkswagen Group να ρίχνουν στην αγορά τα μοντέλα μπαταρίας τους αλλά και το Tesla Model 3 να είναι διαθέσιμο για εξαγωγές, το ’19 θα είναι η χρονιά της εκτόξευσης στις πωλήσεις των ηλεκτρικών. Τι γίνεται λοιπόν με το ζήτημα της φόρτισης;
Με περισσότερα οχήματα στους δρόμους η ανάγκη για supercharger τεχνολογία θα είναι μεγάλη ενώ το Model 3 της αμερικανικής εταιρίας θα μπορεί από την αρχή της κυκλοφορίας του στην αγορά να επωφεληθεί από την αρχή μιας τέτοιας τεχνολογίας με ‘υπεργρήγορη’ δυνατότητα φόρτισης. Στην Ευρώπη το μεγάλο πρόβλημα είναι φυσικά η τυποποίηση αφού τα πρότυπα είναι και διαφορετικά αλλά και αργά (σ.σ ‘low charging outputs’).
Τη λύση μέχρι σήμερα καλόνταιν να δώσει το δίκτυο φόρτισης του Ultra-E project με ειδικούς να εξετάζουν έτσι το στήσιμο ενός νέου, ενιαίου δικτύου με 350 kW δυνατότητα σε πρώτη φάση για την Ολλανδία, το Βέλγιο, τη Γερμανία και την Αυστρία.
Τώρα όμως ετοιμάζεται και ένα νέο σχέδιο, πιο εκτεταμένο, για όλη την Ευρώπη. Σε αυτό συμμετέχει η φινλανδική εταιρία Allego που συνεργάζεται στο προαναφερθέν Ultra-E project αλλά και στο έτερο σχέδιο για δημιουργία δικτύο φόρτισης με την ονομασία Fortum Charge & Drive. Η ανακοίνωση λοιπόν αλλάζει τα δεδομένα αφού αφορά πλέον τη συνεργασία όλων για ένα μεγάλο ανοιχτό δίκτυο (σ.σ ‘pan-European open’) σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η κα. Anja van Niersen, CEO of Allego σχολίασε η απόφαση έρχεται να βελτιώσει τα πράγμαα αφού σήμερα το τοπίο στην αγορά των σημείων φόρτισης είναι κατακερματισμένο: “The current EV charging landscape in Europe is fragmented, Cross border mobility and long distance is difficult for the EV driver. As many car manufacturers bring significant new full electric vehicles to the market, the need for home charging, smart public charging and ultra-fast charging on-the-go increases. By joining forces with Fortum Charge & Drive we are able to offer aligned services throughout Europe. Together we can be the largest provider of open and interoperable charging solutions.”
Χάρη στη νέα συμμαχία θα έχουμε και μια ακόμη εξέλιξη σε ότι αφορά μια μάχη για το πρότυπο που θα χρησιμοποιούν τα σημεία φόρτισης. Πλέον το επονομαζόμενο CCS standard που χρησιμοποιούν και οι δύο προαναφερθείσες εταιρίες Ultra-E project και Fortum Charge & Drive που θα συνεργαστούν για το πανευρωπαϊκό δίκτυο, θα ‘νικήσει’ ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο το άλλο πρότυπο, το επονομαζόμενο CHAdeMO που χρησιμοποιούν τα ασιατικά κυρίως Ηλεκτρικά Οχήματα (EVs) που πωλούνται στην Ευρώπη όπως το Nissan LEAF και το Kia Soul EV. Και μια ‘μάχη των στάνταρ’ που μπερδεύει τους καταναλωτές/οδηγούς θα τελειώσει.