Ο πλανήτης Γη γύρισε πίσω τεχνολογικά όταν το φαντασμαγορικό Concorde σταμάτησε να πετά το 2003. Με την υπερηχητική πτήση να περιορίζεται στα στρατιωτικά αεροσκάφη, ήταν καιρός να έχουμε προσπάθειες για μια νέα…

…γενιά αεροσκαφών του τύπου. Εύκολο; Μάλλον όχι και τόσο. Το μεγάλο πρόβλημα βλέπετε είναι η πτήση με ταχύτητες πάνω από αυτή του ήχου πάνω από την ηπειρωτική χώρα και η όχληση από τον ήχο του λεγόμενου boom που ακούγεται για να ξεπεραστεί το Mach 1.

Στις ΗΠΑ οι πτήσεις με τέτοια ταχύτητα είναι για παράδειγμα παράνομες από το 1973 με βάση τον κανονισμό της Federal Aviation Administration 91.817.

Αυτό ελπίζει να το αλλάξει μια εταιρία, η Boom που ολοκληρώνει το πρωτότυπο της με την ονομασία XB-1. Το πειραματικό αυτό αεροσκάφος θα ξεκινήσει μάλιστα πτήσεις το 2021. Η εταιρία ελπίζει πως πατώντας πάνω στους όμως τον υπέροχων Concorde που είχαν σχεδιαστεί στα 1960s, με ένα νέο σχεδιαστικό concept θα πετύχει να έχει ένα εμπορικό αεροσκάφος εκεί πάνω να πετά χωρίς το αστρονομικό κόστος: ΤΟΤΕ μάλιστα το πρόγραμμα είχε κοστίσει 10 δις δολάρια.

Τώρα, χάρη σε νέα υλικά αλλά και την πολύτιμη computational fluid dynamics τεχνολογία, όπως και τη χρήση ενός κινητήρα που δεν θα έχει φτιαχτεί ειδικά για το αεροσκάφος, του General Electric J85 οι άνθρωποι πίσω από την ιδέα είναι σίγουροι.

Το σχέδιο μοιάζει πολύ με αυτό του NASA X-59 Quiet Supersonic Technology (QueSST) που επίσης ως πρωτότυπο ετοιμάζει η Lockheed Martin με το XB-1 όμως να μην είναι τόσο…. εξωτικό concept όπως το X-59.

Η Boom βλέπετε δεν θέλει να εξετάσει τα όρια όπως η NASA αλλά να φτιάξει στη συνέχεια ένα κανονικό Mach 2.2 εμπορικών πτήσεων αεροσκάφος, το Overture. Θα έχει μήκος 52 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει 55, περίπου δηλαδή στο μέγεθος του Concorde.

Η Boom εκτιμά πως το Overture να το XB-1 πετύχει στις δοκιμές μπορεί να είναι σε υπηρεσία το 2027.