Το Boom XB-1 είναι εδώ. Θα επιστρέψει και η εποχή της υπερηχητικής πτήσης; Το “the world’s first independently developed supersonic aircraft”, όπως το ονόμασε ο CEO της εταιρίας, ο κ.Blake Scholl δεν…
…γράφει μόνο ιστορία, δίνει και ελπίδες. Ελπίδες πως μπορεί να οδηγήσει σε ένα κανονικό αεροσκάφος, το Overture. Πρωτότυπο σε κλίμακα 1:3 με μήκος 21.6 μέτρα και εκπέτασμα 6.40 μέτρα, το XB-1 θα φέρει έναν πιλότο μόνο.
Τρεις κινητήρες J85-15 της General Electric με 12,000 λίβρες ροπής και στόχο το Mach-2.2. Σε ένα πρόγραμμα δοκιμών 100% carbon-neutral θα πετάξει το 2012 από τη Mojave της Καλιφόρνια.
Αν πάει καλά το XB-1, το μοντέλοε Overture μπορεί να εκτελεί πτήσεις από το 2030, ή το 2029. Η διαφορά με το Concorde: πιο προσιτό στη χρήση και πιο ‘αθόρυβο’ λένε από την εταιρία.
Κάθε Overture πάντως θα μπορεί να μεταφέρει από 55 έως 75 με κόστος $200 εκατομμύρια ανά τεμάχια. Η Boom λέει πως έχει προ-παραγγελίες αξίας $6 δις μέχρι σήμερα με το Virgin Group και την Japan Airlines ως επενδυτές.