Μια τεράστια αγορά για τα VTOL αεροχήματα ετοιμάζεται. Και ΜΟΛΙΣ οι επόμενης γενιάς μπαταρίες είναι εδώ, μόλις θα έχουμε fuel cell κινητήρια σύνολα που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο με ασφάλεια, θα μπορούμε να…

…να έχουμε αστικά air taxi από πολλές εταιρίες που θα έχουν και εμπορικό νόημα!

Πάμε όμως να δούμε την γαλλική Ascendance που ιδρύθηκε από τέσσερις πρώην εργαζομένους της Airbus που είχαν δουλέψει στο σχέδιο E-Fan του 2015, το πρώτο ηλεκτρικό αερόχημα που πέρασε το κανάλι της Αγγλίας.

Τώρα εργάζονται στην εξέλιξη, ένα “long-range, low-emissions VTOL”, το αεροσκάφος Atea. Ο σχεδιασμός μοιάζει με πολλά σχέδια eVTOL και αν και ΔΕΝ είναι ένα πλήρες tilt-rotor σχέδιο όπως αυτό της Joby Aviation. Εδώ έχουμε στατικούς ρότορες και ένα σύστημα που, όπως αποκάλυψε στο Mobility Shaker event, ο άνθρωπος της Ascendance, ο Jean-Christophe Lambert είναι υβριδικό αλλά μειώνει κατά 50-80% τους ρύπους σε σχέση με ένα ελικόπτερο. Όπως εξήγησε, με τα ορυκτά καύσιμα σήμερα γίνεται αποθήκευση 50 φορές μεγαλύτερης ποσότητας ενέργειας σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες λιθίου αναλογικά με το βάρος.

Με το all-electric μέλλον να απέχει κάπως, θέλουμε τα επόμενη 10 χρόνια ώστε τα next-gen VTOL air taxi 1)να ανεφοδιάζονται γρήγορα και 2) να έχουν και αυτονομία επαρκή. Η Ascendance περιμένει ώστε να έρθει ένα ‘καθαρόαιμο’ ηλεκτρικό ή υδρογόνου σύστημα, αλλά μέχρι τότε προχωρά τα πιο εφικτά σχέδια.