Gadgetfreak :: Not Just Tech
gadgetfreak taste, transport / concept

Δοκιμή – Τα νέα Jeep Renegade 4xe & Compass 4xe Plug-in Hybrid

Τα οδηγήσαμε. Δύο οχήματα με το ίδιο σήμα αλλά εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Και μια ‘πρώτη’ για την εταιρία που είναι γνωστή τα τελευταία 80 και βάλε χρόνια για ένα κυρίως χαρακτηριστικό: την ‘εκτός’ δρόμου κίνηση. Λοιπόν…

…εδώ έχουμε κάτι διαφορετικό. Αυτά βλέπετε είναι τα πρώτα Plug-in Hybrid μοντέλα της Jeep για την Ευρώπη.
Τι σημαίνει αυτό όχημα «Plug-in Hybrid»; Σημαίνει κάτι ενδιαφέρον και ιδιαίτερα λειτουργικό μέχρι να πάμε σε μια δεκαετία και κάτι στην πλήρως ηλεκτρική εποχή –ενδεχομένως…

Και το Jeep Renegade 4xe αλλά και το Compass 4xe δίνουν ένα σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες και μια συστοιχία συσσωρευτών χωρητικότητας 11,4 kWh. Το ‘ηλεκτρικό’ τμήμα των εσωτερικών μηχανολογικών του μηχανήματος σας λοιπόν συνδυάζεται με έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που έχει έρθει σε ‘γάμου κοινωνία’ με ένα αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Έτσι έχουμε ανάλογα με τηνς έκδοση στα δύο μοντέλα:

Αυτά τα νούμερα σημαίνουν πως η συνολική απόδοση του συνόλου ανάλογα με την έκδοση είναι 190 ή 240 ίπποι.

Ο ‘ήρεμος’ και η ‘κροτίδα’

Πως γίνεται να έχεις δύο μοντέλα που μοιράζονται τόσα κοινά… ζωτικά όργανα και να είναι τόσο διαφορετικό το αποτέλεσμα;! Κι όμως. Δύο ημέρες σε όλες τις συνθήκες με το Compass 4xe φανερώνουν το αυτοκίνητο που θέλει αυτός που καταπίνει πολλά χιλιόμετρα σε μεγάλες ή λιγότερο μεγάλες ευθείες, αυτός που θέλει να γίνεται η ‘μετάβαση’ από τις μεσαίες στις πιο υψηλές ταχύτητες μέσου όρου κάπως πιο… αυτοκρατορικά και σίγουρα ‘αμερικάνικα’. Την ίδια ώρα έχεις υλικά και φινίρισμα πιο upmarket και σχετικά κόμπακτ διαστάσεις που δεν σε εμποδίζουν να παρκάρεις ακόμη και σε ένα στενό σοκάκι.

Στον αντίποδα έχεις το Renegade 4xe με τους 240 στο σύνολο ίππους και καταλαβαίνεις πως γίνεται στη ζωή για ποιο λόγο δύο αδέρφια σε μια οικογένεια έχουν μεγαλώσει με τον ίδιο τρόπο κι όμως ο… ‘μικρός’ είναι εντελώς άλλο φρούτο!

Κροτίδα! Ναι, αυτό το ‘κουτί΄με τα στρογγυλλά φώτα και τις φαρδιές ζάντες είναι άλλη ιστορία. Σε μια σύνοψη: σπόρτικο, με γκάζι και απόκριση, αυτόματο κιβώτιο που δεν το… σκέφτεται πολύ να δώσει όσο ζουμί έχουν οι δύο κινητήρες, πολύ ωραία απόκριση στο τιμόνι που –για την κατηγορία- θα χαρακτηρίζαμε ακόμη και με ύφος GTi! Αντιλαμβάνεσαι που είναι οι τροχοί, ενώ όταν γυρνάς και τον επιλογέα στο sport, φεύγεις!

Είναι ένα μοντέλο που έχει σαφώς πιο νεανική, πριζωμένη (…) αίσθηση, αυτοκίνητο και θέλεις να οδηγήσεις ακόμη και μέσα στην κίνηση. Περνά με την ανάρτηση αυτή κάπως πιο ‘σκληρά’ πάνω από τα μυριάδες κακώς κείμενα της ελληνικής ασφάλτου; Ναι, σε κάποιο βαθμό δεν είναι μαγικό χαλί όπως το Compass 4xe.

Ο ‘Αμερικάνος’ απέναντι στον ‘Ευρωπαίο’ λοιπόν; Ναι, έτσι θα πούμε για τα αδέρφια αυτά. Έχουν το κάθε ένα ΚΑΙ το στύλ αλλά ΚΑΙ τη χάρη του και είναι για άλλον.. πελάτη.

Αν ρωτήσετε βέβαια… σε ποιο από τα δύο θα πηγαίναμε, αυτό είναι κάπως εύκολο να το καταλάβετε από τα γραφόμενα. Πιθανότατα στην ‘κροτίδα’ έστω και αν ένας εσωτερικός διάκοσμος που φανερώνει πως είναι γρήγορο μηχάνημα λείπει από την συνταγή του Renegade 4xe «Plug-in Hybrid»…

Τα Τι και Πως

HYBRID: είναι το βασικό πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο. Είναι σχεδιασμένο να διαχειρίζεται το σύστημα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο για μέγιστη απόδοση και οικονομία. Ο θερμικός και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα με το σύστημα να δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση. Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μειωθεί τότε χρησιμοποιείται ο θερμικός κινητήρας ακολουθώντας έναν ειδικό αλγόριθμο (Hybrid Control Processor – HCP) ώστε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του συστήματος.

ELECTRIC: σε αυτή τη λειτουργία το σύστημα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μέση αυτονομία 50χλμ. Το πρόγραμμα βελτιστοποιεί την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μέσω διαφορετικής ρύθμισης του HCP. Το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όσο το επιτρέπει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια –αν πέσει η φόρτιση ή αν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το τέρμα της διαδρομής- περνά αυτόματα στη λειτουργία HYBRID. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ιδανική για την κίνηση στα κέντρα των πόλεων, ενώ προσφέρει τελική ταχύτητα έως 130χλμ./ώρα.

E-SAVE: το συγκεκριμένο πρόγραμμα διατηρεί τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE και Active E-SAVE.

Passive E-SAVE: διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα

Active E-SAVE: φορτίζει την μπαταρία στο 80% μέσω της λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του εμπρός τοποθετημένου ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας.

Κίνηση με το Jeep Active Drive Low

Το σύστημα Jeep Active Drive Low συνδυάζεται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain το οποίο περιλαμβάνει λειτουργία Hill Descent Control και έχει 5 επιλογές:

Auto: η βασική λειτουργία που είναι ιδανική για κίνηση στην άσφαλτο και βατές εκτός δρόμου διαδρομές.

Sport: με έμφαση ώστε και οι δύο κινητήρες να προσφέρουν τη μέγιστη απόδοση και οδηγική απόλαυση. Εκτός από τη χαρτογράφηση των κινητήρων, επενεργεί επίσης στη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου ταχυτήτων.

Snow: για περισσότερο έλεγχο σε συνθήκες εξαιρετικά χαμηλής πρόσφυσης, όπως σε χιόνι και παγετό.

Sand/Mud: για μέγιστη πρόσφυση σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, όπως στην άμμο ή σε επιφάνειες με πολύ λάσπη.

Rock (διαθέσιμη αποκλειστικά στην έκδοση Trailhawk): η συγκεκριμένη λειτουργία συνδυάζεται αποκλειστικά με την επιλογή 4WD Low και παρέχει τη μέγιστη πρόσφυση σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές που πιθανά απαιτούν και την υπέρβαση εμποδίων, όπως μεγάλους βράχους.

Οι παραπάνω λειτουργίες συνδυάζονται με δύο προγράμματα για το σύστημα τετρακίνησης:

4WD Lock: εμπλέκει μόνιμα της τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15χλμ./ώρα με συνεχή παροχή ροπής και στους δύο άξονες. Σε σχέση με το παραδοσιακό μηχανικό σύστημα η απόκριση του πίσω ηλεκτροκινητήρα παρέχει άμεσα ροπή, ενώ ο μπροστά ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια παρέχει πάντα ενέργεια στον πίσω ηλεκτροκινητήρα ανεξάρτητα από τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας.

4WD Low: για ακραίες συνθήκες ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων σε δύσβατα εδάφη. Στην έκδοση Trailhawk η επιλογή Rock του Selec-Terrain μπορεί να επιλεγεί μόνο σε συνδυασμό με το 4WD Low.

Πόσο;

Η εταιρία μας εξηγεί πως όλες οι εκδόσεις των Renegade 4xe και Compass 4xe έχουν Λιανική Τιμή Προ Φόρων κάτω από τις 40.000 ευρώ, και εκπομπές ρύπων κάτω από 50γρμ/χλμ CO2 και ως εκ τούτου έχουν μηδενικό φόρο για τους χρήστες εταιρικού αυτοκινήτου.

Πρόγραμμα Eco Bonus

Related posts

458 Speciale A

gadgetfreak
10 years ago

Mercedes-Benz A25 AMG

gadgetfreak
13 years ago

STAR WARS™ JETS

gadgetfreak
9 years ago
Exit mobile version