Οι Γερμανοί θα αντικαταστήσουν τα αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας τους P-3C, οι Γάλλοι τα δικά τους Ναυτικής Συνεργασίας και έτσι δύο χώρες μεγάλες της Ευρώπης ετοίμασαν το…

…πρόγραμμα MAWS. Η πρώτη συμφωνία ήρθε στο αεροπορικό σόου 2018 ILA όταν είχε υπογραφεί το letter of intent ενώ το υποψήφιο αεροσκάφος είχε εμφανιστεί στην Euronaval 2018. Αυτό θα είναι το Airbus A320M3A (Modular Multi-Mission Aircraft) στην έκδοση MPA και η ‘βάση’ είναι το A320 και ειδικά το A320neo.

Το A320M3A η Αirbus λέει πως θα εκτελέσει τις αποστολές ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) και ειδικά την ναυτική συνεργασία και την μάχτη anti-submarine. Με σπονδυλωτό roll-on/roll-off φορτίο που θα επιτρέπει και μεταφορά αντικειμένων.

Η Boeing άλλωστε έκανε το ίδιο και χρησιμοποίησε το 737NG (Next Generation) για τα P-8A Poseidon και E-7A Wedgetail.

Το νέο αεροσκάφος έχει πιλοτήριο με οθόνες, ψηφιακό fly-by-wire, μεγάλα bubble παράθυρα παρατήρησης. Θα μεταφέρει μέχρι οκτώ τορπίλες, sonobuoys, θα έχει σύστημα αυτοπροστασίας, EO/IR αισθητήρες στη μύτη, ραντάρ Synthetic Aperture Radar (SAR), σύστημα magnetic anomaly detector (MAD) και ασφαλείς επικοινωνίες.

Θα μπορεί δε να λειτουργεί και ως σύστημα ελέγχου C4ISR (Command, Control, Communications, Computers, Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) ενώ θα υπάρχει και σύστημα SIGINT, Electronic Support Measures (ESM) ακουστικό σύστημα και ραντάρ επιφανείας.