Εδώ και αρκετό καιρό η Φόρμουλα 1 έχει χαράξει το δρόμο προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μάλιστα, ο μακροχρόνιος στόχος είναι το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030. Τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει προς αυτή την κατεύθυνση, όμως θα ενισχυθούν…
…περαιτέρω με την εισαγωγή βιώσιμου καυσίμου, που τοποθετείται στο 2026.
Η συγκεκριμένη κίνηση θα κάνει το άθλημα ακόμα πιο «πράσινο», ίσως περισσότερο και από τη Φόρμουλα Ε που χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μάλιστα ο Pat Symonds, επικεφαλής της Φόρμουλα 1, δήλωσε ότι το 2025 ή 2026 οι σημερινοί υβριδικοί κινητήρες θα αντικατασταθούν από νέους, μάλλον δίχρονους. Οι νέοι κινητήρες θα είναι υβριδικοί και τα συνθετικά καύσιμα θα χρησιμοποιούνται επίσης από τα αεροπλάνα που μεταφέρουν τα μονοθέσια.
Ο Symonds συνέχισε λέγοντας: «Ίσως η επόμενη μονάδα ισχύος που θα κατασκευάσουμε να είναι η τελευταία που θα καταναλώνει υγρούς υδρογονάνθρακες. Νομίζω ότι υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να υπάρχει ακόμα μια μηχανή εσωτερικής καύσης αλλά ίσως να λειτουργεί με υδρογόνο. Σίγουρα πιστεύω όμως πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ένα μακρύ μέλλον, ένα μέλλον που είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που πιστεύουν οι πολιτικοί, οι οποίοι πλέον “κρέμονται” στα ηλεκτρικά οχήματα. Δεν υπάρχει τίποτα κακό με τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους δεν είναι η κατάλληλη λύση για όλους».
«Παρ΄ όλο που τα μονοθέσια αυτή τη στιγμή φέρουν ένα ελάχιστο ποσοστό (0,7%) του αποτυπώματος άνθρακα στο άθλημα, είναι εξαιρετικά σημαντικό το πιο ορατό κομμάτι της Φόρμουλα 1 να είναι βιώσιμο και να δίνει οφέλη στα πραγματικά προβλήματα του κόσμου», δήλωσε η F1 για το θέμα. Οπαδός της «πράσινης» λογικής είναι και ο κορυφαίος οδηγός Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος προσπαθεί σκληρά να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα.
Ο Άγγλος οδηγός έχει κερδίσει 7 φορές το πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 και τοποθετείται στην κορυφή της ιστορίας του αθλήματος μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ. Πέρυσι ωστόσο τον τίτλο κατέκτησε ο Μαξ Φερστάπεν και για φέτος το στοίχημα F1 της bwin δείχνει τον Χάμιλτον και Φερστάπεν πολύ κοντά για τον τίτλο και τη Mercedes κορυφαία για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Μάλιστα η κορυφαία εταιρεία έχει αποκαλύψει ήδη πολλά για το νέο της μονοθέσιο και το έχει τεστάρει.
Το νέο μοντέλο W13 E Performance έχει ξανά το κλασικό ασημί χρώμα, με την μπροστινή πτέρυγα του να αποτελείται από 3 στοιχεία αντί για 4, η πίσω πτέρυγα να έχει διαφορετικό σχήμα και τα side pods να είναι μεγαλύτερα.