Είναι το ένα από τα δύο όπλα της εταιρίας στην παγκόσμια -αλλά και στην ελληνική- αφορά. Η Stelvio λοιπόν, και ειδικά ετούτη, η νέα έκδοση που έχει τις βελτιώσεις για να γίνει πιο…

…”ηλεκτρονική” και ανταγωνιστική παραμένει εδώ, δίνει τη μάχη της και καθόλου άσχημα δεν τα καταφέρνει. Αρκεί να τη… δεις και έτσι να την ‘σκεφτείς’ ως επιλογή!

“Δύο ημέρες τη βλέπω παρκαρισμένη εδώ και ήθελα να ρωτήσω μερικά πράγματα μιας και σας βρήκα…”. Ο 50+ κύριος που μας… παραμόνευε ενώ παρκάραμε όχι μόνο ρώτησε, αλλά έμαθε τα πάντα, δήλωσε πως το SUV της κατηγορίας που έχει αγοράσει δεν τον συγκινεί και μέσα σε δέκα λεπτά είπε πως θα “…πάει να τη δει στην αντιπροσωπεία”.

Αρχικά λοιπόν ναι: είναι και bella και σπάνια αφού το αυτοκίνητο που θα οδηγείς ΔΕΝ θα το έχει πολύς κόσμος εκεί έξω. Και αυτό καταγράφεται ως “plus”. Είναι και ‘σέξι’ ενώ οι διπλές dark chrome παρακαλώ εξατμίσεις που φέρει θα κάνουν τον οδηγό που ακολουθεί να χαμογελάσει αφού η Ιταλίδα μπροστά τραβά την προσοχή.

Αυτή είναι η έκδοση Sprint με κινητήρα πετρελαίου 2.200 κυβικών 190 ίππων, δυναμική εμφάνιση που συνδυάζεται και με SUVική απόσταση από έδαφης και σχεδιαστική υπόσταση αλλά και με πολύ όμορφες 19αρες ζάντες που ‘φωνάζουν’ Alfa Romeo από μακριά.

Μέσα, αρκετές αλλαγές με νέα TFT οθόνη στο ταμπλό, νέα 8.8′ κεντρική multimedia οθόνη, πίνακα οργάνων λοιπόν που και σχεδίαση σύγχρονη έχει και μυρίζει ποιότητα -αν και το συγκεκριμένο τεμάχιο είχε 20.000+ δημοσιογραφικά χιλιόμετρα- και καφέ δέρματα σε επιφάνειες και καθίσματα πολύ, πολύ στυλάτα με το σήμα της Alfa στα μπροστά προσκέφαλα να χαρίζουν.

Πολύ σωστή γενικά η εργονομία χωρίς προβλήματα, ΑΡΙΣΤΗ η θέση του μπουτόν της εκκίνησης στο τιμόνι, χώροι άνετοι και 525 λίτρα για αποσκευές. Θήκες και θέσεις στην κεντρική κονσόλα και όχι μόνο για κλειδιά, smartphone κ.λ.π άφθονες, το Bluetooth σε συνδέει στα ανανεωμένα μοντέλα και με Apple Carplay αλλά και με Android Auto ενώ το infotainment είναι και εύχρηστο και γρήγορο σε απόκριση.



Στο δρόμο

Τι θα περίμενε κανείς από την εταιρία που για να κερδίσει πελάτες ‘ποντάρει’ σε δυναμική συμπεριφορά; Πως εδώ θα μείνει ο οδηγός ικανοποιημένος. Και άνετες είναι οι μετακινήσεις και αρκετά πολυτελείς και και ξεκούραστες χάρη στην σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση με το τιμόνι και βοηθά στις κινήσεις ακριβείας.

Οι ανωμαλίες των -ποιότητας Καμπούλ συχνά- δρόμων μας αποροφώνται σωστά, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες ενώ η πρόσφυση με την τετρακίνηση για την οποία υπερηφανεύεται η εταιρία είναι εξαιρετική.

Βέβαια εδώ πρέπει να σκεφτούμε πως από κάτω είναι το πλαίσιο Giorgio της εταιρίας που σε άλλες συνθήκες θα πάρει και τους 510 ίππους πάνω για να μετακινήσει πολύ γρήγορα μια κορυφαία Stelvio QV οπότε οι 190 της έκδοσης με τον diesel των 2.143 κυβικών που δουλεύει με το 8χταρι αυτόματο κιβώτιο ΔΕΝ είναι κανένα πρόβλημα.

Κατά τα άλλα, η τελική ταχύτητα είναι στα 210, το βάρος στα 1.750 κιλά, η μέση κατανάλωση όπως την είδαμε στα 9,0 lt/100 περίπου ενώ στην εθνική αν δουλεύεις και το ADAS, τα επιπέδου 2 Αυτόνομης Οδήγησης συστήματα δηλαδή, μπορεί να είσαι και πιο κάτω.

Πόσο; Η Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD AT8 Q4 ξεκινά από τα 52.000 και το μοντέλο δοκιμής ήταν specced για 57.500 ενώ υπάρχει 4ετής εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια στην τιμή.

Βίντεο-παρουσίαση

Ένα SUV με DNA ιταλικό που αντέχει, τρέχει και συγκινεί; Ναι, είναι -και- αυτή η Stelvio TD Sprint…