Ο new-generation XA100 για μαχητικά που αναπτύχθηκε με το πρόγραμμα Αdaptive Engine Transition Program (AETP) από την General Electric όπως γράφει το…
…The War Zone εξετάζεται το εάν θα λειτουργεί και με την short takeoff and vertical landing (STOVL) F-35B έκδοση του stealth μαχητικού. Το ΧA100 μέχρι σήμερα γνωρίζαμε πως έχει στηθεί για τα F-35A και F-35C.
Το πρόγραμμα πάντως είναι και ένα στάδιο προς τον κινητήρα του Next Generation Air Dominance (NGAD) “family of systems” μαχητικού.
Στο The War Zone μίλησε ο κ.David Tweedie, αντιπρόεδρος του τμήματος GE Edison Works και general manager for Advanced Products που είπε πως “within the last few weeks,” η εταιρία θα έχει δοκιμή ενσωμάτωσης του XA100 για το F-35B.
“I am happy to report that we were able to show a technical solution there that did meet the technical goals that were put out and it was a very collaborative and productive effort, with both Lockheed Martin and the Joint Program Office. Now, the B-model user community will have options for multiple engine companies moving forward as they think about their modernization needs, which is something they have never had” είπε ο Tweedie.
Η έκδοση σχεδιασμένη για F-35A και C έχει στόχο “100 percent part-number commonality” για τα δύο μοντέλα ΑΛΛΑ, ο XA100 του προγράμματος AETP από το 2016 δεν είχε μέχρι σήμερα τη δυνατότηα του Pratt & Whitney F135 turbofan να δουλεύει και στις τρεις εκδόσεις.
Παλαιότερα ένας εναλλακτικός κινητήρας, ο F136 των GE και Rolls-Royce είχε ακυρωθεί το 2011 πάντως αν και είχαν ξοδευτεί μεγάλα ποσά!
Η εταιρία πάντως θέλει πελάτες των επόμενων εκδόσεων του μαχητικού να μπορούν να επιλέξουν το μοντέλο που εκτιμά η GE πως δίνει ανεβασμένες επιδόσεις.
“This engine isn’t a concept, proposal, or research programme. This is a flight-weight, highly product-relevant engine that would provide the F-35 with 30% more range, greater than 20% faster acceleration, and significant mission systems growth to harness the F-35’s full capabilities for Block 4 upgrades, and beyond. The XA100 is the only F-35 propulsion modernisation option that has been built, fully tested, and evaluated against Air Force performance targets, and the only option that provides the Air Force the capability it needs to outpace its adversaries for decades to come.” είχε πει ο Tweedie.