Μπορεί ακόμη να παλεύουμε να λύσουμε όλα τα ζητήματα στον συγκεκριμένο κλάδο αλλά τα υδροπλάνα αλλού ‘πετάνε’. Απόδειξη το συγκεκριμένο, το…
…υπέροχο Super Petrel XP που μόλις παρουσιάστηκε.
Το Super Petrel γεννήθηκε στη Βραζιλία το 2002 και μέσα στα χρόνια εξελίχθηκε. Τώρα ανασχεδιάστηκε και είναι re-engineered αν και διατηρεί το πνεύμα του αρχικού μοντέλου που πουλήθηκε σε 399 εκδόσεις.
Το νέο Super Petrel XP η εταιρία λέει πως είναι ένα νέο μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία Light Sport Amphibian Aircraft.
Θα είναι διαθέσιμο στην αγορά το 2023 με κινητήρα είτε 912is Rotax είτε Turbo 915is Rotax.
Παρακάτω διαβάστε μια εξαιρετική κουβέντα του υπογράφοντος με έναν από τους καλύτερους χειριστές υδροπλάνων στον κόσμο και λάτρη της ‘ιδέας’ αυτής, τον Έλληνα πιλότο, πρόεδρο της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων, Κώστας Ρωσσίδη.
“Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων Κώστας Ρωσσίδης σε μια πτήση-ταξίδι στο 1912 στη μνήμη του Υπολοχαγού Πυροβολικού Δημητρίου Καμπέρου, του πρώτου Έλληνα Στρατιωτικού Αεροπόρου
«Το προσωνύμιο που του έδωσε η ιστορία έχει σχέση μόνο με ένα πράγμα: την ‘τρέλα’, την απίστευτη αγάπη του δηλαδή για την πατρίδα και την Πολεμική Αεροπορία». Με αυτό τον τρόπο ερμηνεύει την έκφραση «τρελο-Καμπέρος» ο κυβερνήτης υδροπλάνου και πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων Κώστας Ρωσσίδης, ο Έλληνας χειριστής υδροπλάνου που για πρώτη φορά μετά από 109 χρόνια στις 28 Ιουνίου 2021 αναβίωσε -σε μια διαδρομή γεμάτη συμβολισμούς- την πτήση του Δημήτριου Καμπέρου, του ανθρώπου που έχει καταγραφεί ως ο πρώτος στρατιωτικός αεροπόρος της Ελλάδας.
«Η «τρέλα» του Καμπέρου, του Υπολογαχού Καμπέρου που τον Ιούνιο του 1912 μετατρέποντας το πρώτο αεροσκάφος Henry Farman, τον «Δαίδαλο», σε υδροπλάνο, πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ/ώρα για να γράψει παγκόσμιο ρεκόρ, ήταν στην πραγματικότητα η περιφρόνησή του για τον κίνδυνο», σχολιάζει ο κ.Ρωσσίδης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9FM».
Περίπου 24 ώρες πριν, το όμορφο υδροπλάνο του κ.Ρωσσίδη που «επιλέχθηκε και γιατί είναι το μόνο αεροσκάφος που μπορεί να «δείξει» πως ήταν η πτήση του Farman του Δημήτρη Καμπέρου με χαμηλή ταχύτητα –κάπου 90 χιλιόμετρα την ώρα- καθώς τον πυροβολούσαν Τούρκοι στρατιώτες από το έδαφος και του τρυπούσαν τα πάνινα φτερά», είχε κάνει το δρομολόγιο Όρμος Παλαιού Φαλήρου, Ν. Ύδρα, Όρμος Παλαιού Φαλήρου παρουσία και της απογόνου του πιλότου, της τρίτης ανηψιά του, Αντιγόνης Καμπέρου, συγγραφέος του βιβλίου «Ο Τρελλοκαμπέρος». Το μοναδικό βιβλίο που αναφέρεται στη ζωή και τη δράση του πρώτου στρατιωτικού αεροπόρου στην Ελλάδα, δράσης «σε μια εποχή όπου και όλη η περιοχή ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή της εικόνα», σε καιρό «στον οποίο και ο Βενιζέλος πέταξε επίσης για πρώτη φορά, με ένα αεροπλάνο μάλιστα όπως αυτό του Καμπέρου».
Μια προσωπικότητα μοναδική
«Ήταν μια απίστευτη φυσιογνωμία. Τον πήραν τότε από το Πυροβολικό και, ας φανταστούμε πως είχε την ιδέα και πήρε ένα… κασόνι για ψάρια (!) στο οποίο έβαλε χειροβομβίδες για να τις πετά στον εχθρό! Τις οποίες μάλιστα χειροβομβίδες κάποια στιγμή ‘μετέτρεψε’ με πτερύγια ώστε να πετυχαίνουν καλύτερα ένα στόχο, όπλο που είχε ανάμεσα στα… πόδια του την ώρα που πετούσε», εξιστορεί ο πιλότος του Zenair CH701, της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου.
Απογείωση από το Φάληρο το πρωί της 28ης και στη συνέχεια, Ανατολικό Άκρο Αίγινας, Ναύσταθμος Πόρου, Λεμονοδάσος, Καραπολίτι, Ακρωτήριο Σκυλλαίων και Ύδρα ήταν η διαδρομή για το λευκό-κόκκινο υδροπλάνο του οποία η πτήση συνδυάστηκε με την άφιξη με σκάφος στο Φάληρο των προσκεκλημένων και «την βαθειά συγκίνηση», του κοινού. «Χρησιμοποιήσαμε τα ίδια ύψη, τις ίδιες διαδρομές, τις ίδιες ταχύτητες, διαβάσαμε ακριβώς από που πήγε μέσα από το βιβλίο, φωτογραφίσαμε, κρατήσαμε σε απεικόνιση ακριβείας όλα τα μέρη», σημειώνει για το εγχείρημα του ο κ.Ρωσσίδης.
Όλα αυτά δεν θα ήταν όμως εφικτά χωρίς μια… τυχαία φιλική κουβέντα που προηγήθηκε. «Με έναυσμα το βιβλίο της Αντιγόνης Καμπέρου, μου ήρθε η ιδέα για την αναβίωση κάτι που ήρθε μεταξύ… τύρου και αχλαδίου. Όλα μπήκαν στη σειρά μετά από συζήτηση με τον Στρατηγό Νίκο Χιονή, αντιπρόεδρο στο Πολεμικό Μουσείο. Η ιδέα ωρίμασε πάνω από ένα.. φιλικό τραπέζει πριν από δύο μήνες περίπου, το σχεδιάσαμε, έγιναν κάποιες αναγνωριστικές πτήσεις για την διαδρομή και το οργανώσαμε», εξηγεί ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων με την συνέχεια να αποτελεί απλά, ιστορία.
Και κάπως έτσι, ο «τρελο-Καμπέρος» που έσπασε τα ρεκόρ της εποχής του τόσο με τις τολμηρές του πτήσεις όσο και με τον ατρόμητο χαρακτήρα του, «έζησε» ξανά στον φορτωμένο με τεχνολογικές λύσεις 2021. Κάτι σημαντικό «αφού τέτοια εφευρετικά, πρωτοποριακά μυαλά δεν γεννιούνται συχνά…», όπως σχολιάζει ο κ.Ρωσσίδης.”
Σωτήρης Κυριακίδης
Related posts
Categories
- android World
- cinemart / music / video
- comicmania / books
- computing / social media
- consumer electronics
- design / architecture
- ecotech / electric
- exhibitions
- faq / Infographics
- futuristas / iDea
- gadgetfreak taste
- gadgets / stuff
- gaming / fun
- iOS World
- legends / special
- men's world
- military / aviation
- mobile / smartphones
- space talk
- tablets / multimedia
- tech talk / science
- transport / concept