Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ επέλεξε να αποσύρει τα E-3 AWACS με το Boeing E-7A. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν η μοναδική υποψηφιότητα πέρα από το Saab GlobalEye αλλά το επονομαζόμενο Wedgetail που βασίζεται…

…σε αεροσκάφος Boeing 737-700, ένα μοντέλο ήδη σε χρήση με τις ΕΔ των ΗΠΑ ως P-8 Poseidon είχε τις περισσότερες πιθανότητες επιλογής.

Οι διάφορες εκδόσεις των E-3 AWACS είχαν λόγω παλαιότητας ζητήματα υποστήριξης εδώ και αρκετά χρόνια και δεν αποφασίστηκε να εκσυγχρονιστούν ενώ μάλλον πια και το ΝΑΤΟ θα επιλέξει το E-7 ως αντικαταστάτη των δικών του E-3.

Η Boeing είπε πως θα παρουσιάσει δύο εκδόσεις του E-7 για την U.S. Air Force, χωρίς να δώσει περισσότερα στοιχεία. Ο κ.Andrew Hunter, assistant secretary of the Air Force for Acquisition, Technology and Logistics είπε: “The E-7A will be the Department’s principal airborne sensor for detecting, identifying, tracking and reporting all airborne activity to Joint Force Commanders,”

Το αεροσκάφος το ‘γνωρίζουμε’ στην Ελλάδα αφού το E-7 είχε αρχικά εξελιχθεί για την Αυστραλία αλλά πελάτης έγινε μετά και η Τουρκία, η Νότιος Κορέας και η RAF του ΗΒ που επίσης αποσύρει τα Ε-3.

Έτσι ανατέθηκε πλέον και συμβόλαιο $1,2 δις στην Boeing για την εξέλιξη δυο πρωτοτύπων με την παραγωγή όπως λέει το ptisidiastima να σχεδιάζεται να ξεκινήσει το 2025 για να έχουμε αρχική επιχειρησιακή διαθεσιμότητας το 2028 συνδυαστικά με παραγγελίες για 24 ακόμη αεροσκάφη έως το 2032.

Για την Ελλάδα η επιλογή σημαίνει πως η πλατφόρμα και το MESA (Multi-role Electronically Scanned Array) ραντάρ θα αποκτούν πια νέες δυνατότητες.

Το E-7 θα αποτελεί την κύρια εναέρια πλατφόρμα αποκάλυψης, αναγνώρισης, ταυτοποίησης και ιχνηλάτησης απειλών σε κοινό διακλαδικό περιβάλλον, περιλαμβάνονται η επέκταση της ικανότητας ιχνηλάτησης στόχων στο έδαφος μέσω υποδομής MTI (Moving Target Indicator) όπως επίσης και σε στόχους που διαχειρίζεται η νέα Διαστημική Διοίκηση.

Το αεροσκάφος τυπικά μεταφέρει 12 έως 13 άτομα μαζί με τους πιλότους.

Το δε GlobalEye, ο ‘γιός’ των ελληνικών Erieye θα δώσει τη μάχη του σε άλλες αγορές πια.