Η πρόσβαση από όλους στον πλανήτη σε δεδομένα είναι μια από τις βασικές δραστηριότητες της εταιρίας Google και δη της Cloud τεχνολογίας της που έχει 25 χρόνια ιστορίας, ενώ η εταιρία είχε δηλώσει από το 2013 για τον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης πως επιθυμεί να έχει την έχει ως κύριο ‘κινητήρα’ της (σ.σ AI driven εταιρία).
Αυτό τόνισε σε σχετική συζήτηση που έλαβε χώρα το απόγευμα της 7ης Σεπτεμβρίου στο «3ο Thessaloniki Future Thinking Dialogues» (TFTD) με τίτλο «AI in Action: Transforming Business, Work and Life» που συν-διοργανώνουν το Ελληνομερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, η κα. Carolin Eggers, διευθύντρια στην Google Cloud EMEA. «Από τότε έχουμε δημιουργήσει μια σειρά από αρχές ηθικής που είναι κατά κάποιον τρόπο το «προσχέδιο» πάνω στο οποίο αναπτύσσουμε τεχνολογίες και ειδικά το ΑΙ επειδή είναι τόσο ισχυρό. Ένα άλλο ακόμη θέμα μάλιστα που ο κόσμος δεν γνωρίζει είναι πως καταλήξαμε στο μοντέλο μεταμόρφωσης αυτής της τεχνολογίας, βάλαμε, θα πω, το Τ στο ChatGPT…»
Αν έχεις κακά δεδομένα καταλήγεις να έχεις αντί για Τεχνητή Νοημοσύνη, Τεχνητή Ανοησία
Η κα. Eggers περιέγραψε μάλιστα πως αυτή τη στιγμή πάνω από το 70% των εταιριών unicorn στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης «τρέχουν» μέσα από το Google cloud ενώ εξήγησε πως ήδη περί τα 1000 μοντέλα ΑΙ τρέχουν μέσα στο Google Cloud περιβάλλον κάτι που δίνει και πολλές επιλογές. «Είναι η αξιοπιστία και η ασφάλεια σε πολλά επίπεδα που έχει σημασία. Πρέπει να έχεις τα δεδομένα ασφαλή, να γνωρίζεις με ποιον τρόπο διοικούνται αυτά τα δεδομένα ώστε να αποτραπεί κάθε φαινόμενο απάτης κάτι που συμβαίνει όταν συνεργάζεται κάποιος σε αυτόν τον τομέα με τον Google, μια λειτουργία που, στην τελική, αφορά ένα ολόκληρο οικοσύστημα αφού δεν είναι μια τεχνολογία με ένα-μέγεθος-για-όλους λειτουργία» τόνισε η διευθύντρια του Google Cloud EMEA. Η ίδια σημείωσε μάλιστα πως εταιρίες τεχνολογίας θα μπορούσαν στο προσωπικό τους να μην δίνουν μπόνους, αλλά χρόνο ώστε να μαθαίνουν τις νέες εξελίξεις και να μην μένουν πίσω. «Είναι πιο εύκολο να δουλεύουν τα ταλέντα του χώρους της τεχνολογίας, που είναι άλλωστε και δυσεύρετα στην εποχή μας, σε ένα όμοιο τεχνολογικό οικοσύστημα», υποστήριξε το διευθυντικό στέλεχος της εταιρίας τεχνολογίας.
Η τράπεζα, το Spotify και τη Τεχνητή Νοημοσύνη
Η κα. Eggers περιέγραψε πως πλατφόρμες όπως η μουσική υπηρεσία Spotify αυξάνουν τους χρήστες τους μέσα από την Τεχνητή Νοημοσύνη με την ΑΙ τεχνολογία να κάνει τις σωστές προτάσεις ανάλογα με τις μουσικές προτιμήσεις τους, ενώ εξήγησε και πως τράπεζες ‘προβλέπουν’ την απάτη αφού χάρη στο ΑΙ θα ενημερώσουν για πιθανή απάτη όταν θα δούνε δαπάνες και αγορές που «ξεφεύγουν» από τις συνήθειες αγορών που συνήθως έχουν οι πελάτες τους όταν χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Με αυτό το τρόπο θα υπάρξει ειδοποίηση για πιθανή απάτη και θα ‘παγώνουν’ τις δυνατότητες συναλλαγών. Με το ίδιο τρόπο ανέφερε ως υποδειγματική και τη συνεργασία της εταιρίας με την γερμανική εταιρία Mercedes-Benz AG με στόχο την εξασφάλιση εξατομικευμένων λειτουργιών κατά τη διάρκεια της οδήγησης των αυτοκινήτων από τον εκάστοτε οδηγό.
Η διευθύντρια στον τομέα Cloud της εταιρίας τεχνολογίας εξήγησε ακόμη και το πως με τεχνολογίας εκμάθησης (σ.σ μοντέλα machine learning) μπορεί να γίνει και η συντήρηση σε πολλούς τομείς με ‘πρόβλεψη’ των πιθανών βλαβών (σ.σ τεχνολογία predictive maintenance) αφού οι αλγόριθμοι μπορούν να καταστήσουν ταχύτερες πολλές διαδικασίες και έδωσε το παράδειγμα του κλάδου της φαρμακευτικής και δη της εταιρίας Pfizer που με τέτοιες τεχνολογίες μειώνουν τους χρόνους σε πολλές διαδικασίες που βελτιστοποιούνται, ενώ την ίδια ώρα όλη η διαδικασία παραμένει ασφαλής.
Πως η τεχνολογία Generative AI αλλάζει την εμπειρία του καταναλωτή
Σύμφωνα με την κα.Eggers χάρη στην παροχή και ανάλυση δεδομένων (σ.σ data analytics τεχνολογία) και τις AI τεχνολογιών σε πρώτο βαθμό είναι εφικτή η προσωποιημένη αγορά κάποιου, δεύτερον, υπάρχουν οφέλη από την αυτοματοποίηση όπως λόγου χάρη στην ασφαλιστική αγορά όταν υπάρχουν αλλαγές στα νομοθετικά πλαίσια αυτές θα ενσωματώνονται αυτόματα στα επόμενα συμβόλαια πελατών ενώ τρίτον, επιτυγχάνεται μια η προορατικότητα. Ως παράδειγμα έδωσε την πόλη του Λος ‘Αντζελες «που χάρη σε generative AI μπορεί να δίνει σε επισκέπτες προτάσεις με βάση τις προτιμήσεις που έχουν πριν φτάσουν στην πόλη για να την επισκεφτούν» .
Μπορούμε να ‘δούμε’ τις εξελίξεις της επόμενης δεκαετίας; «Κανείς δε θα προέβλεπε τον περασμένο Δεκέμβριο πως τώρα θα μιλούσαμε για Generative AI. Αν είχα την απάντηση για τις εξελίξεις της επόμενης δεκαετίας δεν θα… καθόμουν εδώ τώρα!», τόνισε απαντώντας στα ερωτήματα για τις μεσομακροπρόθεσμες εξελίξεις στον τομέα η διευθύντρια της Google Cloud EMEA σε ότι αφορά το πόσο μπροστά μπορούμε να ‘βλέπουμε’ σήμερα τις εξελίξεις στον τομέα της ΑΙ τεχνολογίας. Σε όλη αυτή τη διαδικασία η κα. Eggers χαρακτήρισε ως δύσκολη την προσαρμογή του εργατικού δυναμικού που θα πρέπει να περάσει μέσα από «μια αλλαγή πολιτισμική», τόνισε όμως πως τα οφέλη θα είναι εφικτά σε πολλούς τομείς. Με αφορμή και την τρέχουσα επικαιρότητα αναφέρθηκε στην πρόβλεψη πλημμυρών και άλλων φαινομένων όπως η ξηρασία με ερωτήματα όπως το που θα λάβουν χώρα να είναι αντικείμενα που μπορούν να μελετηθούν με τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι μια «στιγμή iPhone» ως προς το μέγεθος των αλλαγών, τόνισε η διευθύντρια Google της Cloud EMEA που εξήγησε πως για να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να εξασφαλίζονται εάν υπάρχει η οποιαδήποτε ανησυχία. Αρχικά, το να ανήκουν σε αυτόν που χρησιμοποιεί την ΑΙ τεχνολογία τα δεδομένα με τα οποία την ‘τροφοδοτεί’ και σε δεύτερο βαθμό “να μπορεί κανείς να δει από πού έρχονται τα δεδομένα εάν αυτό ζητηθεί” σημείωσε με έμφαση η κα. Eggers.
Σωτήρης Κυριακίδης
*To ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι Media Partner του Συνεδρίου – Video δηλώσεις των ομιλητών θα αναρτηθούν στη διεύθυνση https://www.amna.gr/video-services/544358/Corporate%20Videos