Το KAAN, το νέο μαχητικό 5ης Γενιάς που αναπτύσσει η τουρκική Turkish Aerospace Industries (TAI) ολοκλήρωσε μια δεύτερη πτήση του, λίγους μήνες μετά από την πρώτη πτήση που…

…εκτέλεσε τον περασμένο Φεβρουάριο.

Το “KAAN” έμεινε στον αέρα για 14 λεπτά και έφτασε σε υψόμετρο 10,000 ποδών και ταχύτητες 230 κόμβων σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία της γείτονος, την Presidency of Defense Industries (SSB).

“Today (Monday), we witnessed another historic day in the history of Turkish aviation and Turkish defense,” είπε ο υπεύθυνος της SSB, Haluk Gorgun.

“This flight, like the first, was highly successful. The data obtained today will be evaluated by the entire team, and preparations for the next flights will continue,” προσέθεσε.

Η Τουρκία είχε σχέδια για δικό της μαχητικό πάντα, τα επιτάχυνε όμως όταν αποπέμφθηκε από το πρόγραμμα των F-35 μετά από την απόκτηση του αντιαεροπορικού συστήματος S-400 “Triumf”.

Η προηγούμενη ονομασία του KAAN ήταν ΤF-X ή Milli Muharip Ucak (National Combat Aircraft -MMU). Η γείτονας λέει πως σχεδόν το 100 του μαχητικού αναπτύσσεται εσωτερικά και τρία στοιχεία του μαχητικού που είναι από ξένους προμηθευτές θα αντικατασταθούν. Σήμερα τα πρωτότυπα του KAAN χρησιμοποιούν κινητήρες της GE, τους F110 αλλά ο στόχος είναι να αντικατασταθούν από turbofan που θα ετοιμάσει η τοπική ΤEI (TUSAS Engine Industries).

Η TEI είναι κοινοπραξία της Turkish Aerospace Industries (TAI) και της General Electric Aerospace (GE Aerospace) ενώ τοπικά μέσα λένε πως ο κινητήρας TF10000 με ισχύ 6,000 λίβρες που αρχικά έχει σαν στόχο Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα θα είναι έτοιμος σύντομα, κάτι που είπε και ο πρόεδρος της TEI, Mahmut Faruk Aksit.

Η TAI που έχει αναλάβει το KAAN έχει στόχο να παραδώσει 20 KAAN Block 10 μαχητικά στην ΠΑ της Τουρκίας το 2028. Από το 2029η TAI έχει στόχο να παράγει δύο KAAN το μήνα και να έχει έσοδα US$2.4 δις το χρόνο από το πρόγραμμα.