Η Aurora Flight Sciences προχωρά σε έναν ιδιαίτερο πρόγραμμα. Η εταιρία μόλις ολοκλήρωσε τον conceptual σχεδιασμό της για το vertical-takeoff-and-landing αεροσκάφος που έχει αναλάβει για το αμερικανικό Πεντάγωνο.

Το Aurora αεροσκάφος χρησιμοποιεί σχέδιο blended-wing για το SPRINT – από το Speed and Runway Independent Technologies – όπως η εταιρία ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα.

Η διάσημη Defense Advanced Research Projects Agency θέλει το αεροσκάφος SPRINT vertical takeoff X-plane να μπορεί να πετά με ταχύτητες στους 400 με 450 κόμβους και άρα πιο γρήγορα από το V-22 Osprey που φτάνει τους 270 κόμβους ενώ το αεροσκάφος θα πρέπει να αιωρείται (hover) σταθερά και να μεταφέρει την ενέργεια για οριζόντια πτήση σε ένα σύστημα -distributed energy system – ειδικό όπως είπα αξιωματούχος της DARPA στο Defense News τον περασμένο Δεκέμβρη.

Η DARPA έχει δώσει σε τέσσερις εταιρίες, την θυγατρική της Boeing Aurora αλλά και τις Bell Textron, Northrop Grumman και Piasecki Aircraft Corp. εξάμηνα συμβόλαια το 2023 για να ξεκινήσουν τα conceptual σχέδια τους.

Η DARPA έδωσε στην Aurora και έξτρα $25 εκατομμύρια σε contract modification στις 30 Απρίλη 2024 για να συνεχίσει να δουλεύει πάνω στο SPRINT με την εταιρία να είχε πάρει άλλα $4.2 πριν.

Η Aurora Flight Sciences μέχρι στιγμής στο πρόγραμμα φαίνεται να είναι η μόνη που προχώρησε στο SPRINT. Για το SPRINT είχαν δείξει πιλοτήριο αλλά τώρα δουλεύουν και σε εκδόσεις χωρίς πιλότο.

Στα νέα concept art της Δευτέρας το έδειξαν χωρίς πιλότο και με άλλη σχεδίαση και είπαν πως θα προσθέσουν περισσότερα lift fan στην σχεδίαση fan-in-wing. Από την άλλη η Bell έχει άλλη προσέγγιση για τοn SPRINT με τα concept του Νοεμβρίου του 2023 να δείχνουν σχεδίαση tiltrotor όπως στα Osprey.